zaterdag 28 november 2009

Glimp -1

Geen denken aan dat ik nu al begin met de houten baan. Dat wordt pas begin maart.  Helaas kan ik niet gelijktijdig thuis als op mijn werk in een puinhoop leven. Even het verstand gebruiken.
Maar dat neemt niet weg dat ik naast tekenen en spulletjes aanschaffen niet alvast wat "dingetjes" kan doen.

Slotrace insiders herkennen natuurlijk onmiddelijk wat dit is.



































Of toch niet?


















Ie kiekt maar....

dinsdag 17 november 2009

De toekomst van TwentTrack...

Nee, geen drama's, ik stop niet met slotracen en ik stop ook niet met bloggen. Neen, neen, driewerf neen.
Hier een eerste "kennisgeving" van mijn plannen voor het komende jaar.



Ik heb alleen plannen om het allemaal nog mooier te maken. Het MDF virus is ge-incubeerd en er zijn stappen gezet richting het maken van een "home made slotrace track":
- de gereedschappen zijn besteld bij Luf Linkert (Old slotracer) en inmiddels binnen (leuke bijkomstigheid van de dollarskoers voor een "prikkie")
- de frezen zijn binnen - met dank voor het advies van Araud van Obergonring
- de tekening ligt klaar


Dit is de huidige Scalextric baan, die nu zo'n 4 jaar in gebruik is. Diverse baanstukken beginnen te bollen en zouden vervangen moeten worden. Maar we gaan ook steeds beter rijden en onze auto's worden sneller. Helaas ook zijn de slipstroken te smal voor veel auto's. Houten slipstroken blijven een compromis.



Dan de knoop maar doorgehakt en het besluit genomen om "hout" te gaan.


Dat wordt dan zo:



De basis layout is toch de meest efficiente manier om de ruimte te gebruiken (nee Frank, de sauna blijft staan), maar in hout heb je meer vrijheid voor het aanleggen van  bochten en kan je het traject wat meer de ideale lijnen volgen. Door een nieuwe tafel te maken wordt het linker deel dieper en de "poot van de T" iets breder. Een extra deel onder "de schuine kant", daar waar nu het pitgebouw staat, wordt toegevoegd. (De vierkanten in de Scalextric tekening zijn 30x30 cm, in de tekening van de nieuwe baan 10x10 cm).


Nu alleen nog tijd en rust. En dat komt helaas pas begin maart.

maandag 2 november 2009

Klassieker

Na een flinke blog pauze hier weer eens keek op de week...



Nou nee, toch maar niet. De foto is een niet creatieve registratie van de prima slotracekeek die ze bij Slipstream bij de koffie hadden. Het smaakte best, na een lange rit in de mist, helemaal vanuit Tukkersland.

Voordat het gaat lijken dat ik ene 103 - wiens achternaam niet in het inschrijfregister staat voor de Classic Cup, georganiseerd door FrankSlot - ga ik maar gauw over op een "serieus" verslag, voorzien van plaatjes van slotcars en een racebaan - en zo....

We dachten dat we mooi op tijd waren - Porsche Harry en ondergetekende. Maar er waren al mensen aan het trainen en de koffie was al bruin.



Maar "Harry" had nog geen zin in koffie. Uitpakken die handel en wel onmiddelijk. Trainen!


Natuurlijk, trainen. Dat moet ook gebeuren, dus in de rij.


Na twee trainings ronden  - een met de Porsche 908 en een met de Ferrari 512M - langs alle 6 banen, besloot ik de laatste te gaan inschrijven. Gelijk maar door de keuring. Ik heb niet zulke goede ervaring met teveel trainen, wat inmiddels al enkele keren een defekte auto opleverde die tijdens de wedstrijd niet meerwilde presteren.Inschrijven - zoals je op de foto ziet - als eerste.


Gelijk maar een overzicht vanuit de "commentaar" positie, waar de wedstrijd administratief al werd voorbereid.



Ook tijdens deze training ontkwam ik niet aan schade. Zie de ongelijke spoilers op de 512. De linker auto is die van Porsche Harry. Ik zou niet weten wat het merk zijn auto is ..


Ik kreeg overigens de indruk dat er met de keuring een kleine "uitleg" nodig was?


Voordat de race begon, konden de bloggers het niet laten materiaal te verzamelen voor hun verslag - en elkaar daarbij te betrappen. (Wie was daar ook weer mee begonnen?)


Nou ja, dan maar "stiekum" foto's maken. Zo....


... zo:


En dan wordt het serieus, waarbij blijkt dat ook niet bloggers het fotograferen niet kunnen laten.
De wagens in de nieuwe "Touring" klasse zijn geplaatst, en dat moet door de Speedtrackers even worden vastgelegd.


Nog even bestickeren...


En dan kan de race van start. Helaas geen foto's, want ik moest inzetten.

Als troost dan maar een andere "serieuze" foto, waarbij zowaar ook alweer twee bloggers in beeld zijn in de uiterste posities.



En op het laatst natuurlijk de beste tegen elkaar:


Resulterend in diverse uitslagen per klasse, van "rookie" tot "ladiescup", maar dit zijn dan de eerste drie uit het "overall" klassement. Hmmm -- prima keuze die nieuwe Touring klasse!



O ja. Mis vooral de verslagen van andere bloggers (Frank 103, PorscheHarry, Dikke Leo, Slot on the Attic) en op de Slipstream site niet! Zie de linken lijst aan de rechterzijde.