zondag 18 april 2010

Gasten op TwentTrack

Hoog bezoek uit het noorden - eh, ik bedoel natuurlijk: bezoek uit het hoge noorden.

Met de lage bevolkingsdichtheid in dat gebied van ons land in het achterhoofd, had ik verondersteld dat Leo en Arnaud elkaar wel kenden en had ik hen voorgesteld samen te komen. Mijn aanname bleek echter slechts gedeeltelijk juist te zijn. Zeker, Arnaud had al eens getraind voor de Classic bij "de Bunker" en ook meegedaan aan de betreffende wedstrijd en de heren hadden elkaar daarbij natuurlijk ontmoet. Verder ging de "Bekanntschaft" echter niet. Het leverde hen een interessante autorit op.

Ik had ruimte vrijgemaakt voor de gebruikelijke koffers.

























Het oog van Leo viel gelijk op een nieuw stuk scenery op TwentTrack:
















Het resultaat van deze inspanning zal ongetwijfeld te zien op zijn blog.















Na enkele inspectie ronden - testen!















Beide heren bleken de kist vol te hebben met met Sharks uitgerustte slotcars. Behoorlijk snel en pittig dus. En niet ideaal voor het nogal "technische"  TwentTrack. Het duurde daardoor even om tijden onder de 6 sec. te rijden.















Wat daarbij opviel is de grote concentratie  van de heren.





















(Let even op de gelukstreffer - precies het moment van de crash!)





















Vooral Leo ging met het "bestuderen" van de baan systematisch te werk. Ik ga het zeker ook eens op die manier proberen.

Natuurlijk moest de "wall of fame" worden uitgebreid. Ook Leo en Arnaud kozen voor de hoek boven de trap.


































Verwoede pogingen werden gedaan om het baanrecord te verbreken, met mijn Spirit Dallara, waar zelfs nieuwe banden onder werden gezet. Het mocht niet baten en er werd zelfs vergeten te wisselen van baan.Dat gebeurde pas op het laatst.

































Nog wat foto's van wat "Leo specials", ongetwijfeld te bewonderen op zijn blog en op het blog van Arnaud













Voor mij een leuke en leerzame race en klets middag en gelukkig blijkt TwentTrack ook voor een ervaren slotracer (Leo) een een "houtenbaankenner" (Arnaud) een uitdaging. Geen nieuw ronde-record, hoewel Leo nu de snelste Nissan heeft.

Mooi - blijf ik nog even "baas op eigen baan". De heren zijn beslist welkom voor nog een poging.

Maar wat moet ik nou met die nieuwe scenery?

donderdag 15 april 2010

Baas op eigen baan...maar hoe lang?

Dat was nog eens een goede slotraceavond vanavond.

Echt leuk is het natuurlijk niet als jezelf niet het baanrecord in handen hebt. Gait uut Delden deed dat tijdens zijn eerste raceavond op het nieuwe TwentTrack (zie deze post). Op 5.361 stond dit record. Ik kwam er maar net niet onder. 5.382 stond er al enige tijd. Dan vanavond het "besluit" hier iets aan te doen. Nieuwe P6 banden, en een 27 tands kroonwiel 27, ipv een 26er. Bandjes even goed inrijden en met lampolie insmeren. Wachten tot het droog is en op die baan met die hap. En jawel:
















De dag is goed!

Nog even een ander record proberen stuk te rijden: het aantal ronden per 5 minuten. Wel zo belangrijk als een toptijd, want "er in" blijven, da's de kunst met slotracen!
















Ook bingo! Goed concentreren en niet steeds op de DS kijken. Ik dacht 52 rondjes te halen, maar het werden er dus 54 (en nog een metertje of drie). Dat betekent een gemiddelde rondetijd van 5.555.

En dat met een in-liner:
















Wel gemodifeerd, deze Spirit Dallara Sport. De oorspronkelijke wielen en aandrijving deugden niet. De auto veel te laag. De auto is voorzien van een slot.it achterbrug met 17x10 wielen en hierop P6 19x10 rubber (of wat het ook mag zijn). Vooras, gewoon zo'n geval met plastic slot.it wielen.

De originele motor, die in de oorspronkelijk (lage) instelling maar liefst 60 gram magneet trok - op TwentTrack niet relevant is eigenlijk niet eens zo snel:



















27 kmh valt best mee. Vergelijk maar eens met de Audi RAW van slot.it die maar liefst 39 kmh op de klok zet.

Eindelijk - baas op eigen baan. Niet gek als je bedenkt dat ik zeker geen slotrace natuurtalent ben.

Volgens mij begint er iemand in Delden al te broeden... en ook de eerstvolgende gasten op TwentTrack, helemaal uit het hoge noorden.

Ik zal er maar van genieten zo lang het kan....

vrijdag 9 april 2010

Een nieuwe!

Nee, geen nieuwe racebaan, geen nieuwe slotcar, maar een nieuwe "verslaafde":













PorscheHarry en Dennis vonden elkaar en maakten een afspraak voor een slotraceavond op "Le Grenier". Helaas: op voornoemd circuit deugde het electrische circuit niet en dus moest er worden uitgeweken. Naar TwentTrack dus.

Een echte beginnende herintreder, die sinds enige tijd samen met vader en oom de hobby beoefent en thuis een tweedehands Scalextric baan heeft. En dan al een keer op hout? Dat kon wel eens aanleiding geven tot een tweede houten baan in Twente!

In ieder geval heeft hij ook al kennisgemaakt met wat "randgebeuren" van het slotracen.












Het resultaat zullen we binnenkort wel zien op het blog van PorscheHarry.

En natuurlijk wel even tekenen:

zondag 4 april 2010

TwentTrack - toch iets te moeilijk?

Voor sommige auto's cq bestuurders is het TwentTrack circuit toch iets te zwaar. Deze Maserati kon op het oude circuit al geen lijn houden, op het nieuwe is het geen haar beter.
















Te laat op de rem en de muur in.

Omdat TwentTrack een "eindige wereld" is - bij de muur houdt deze 1:32 wereld op - krijg je vreemde situaties.















Gelukkig is het een eenzijdig ongeval...



















...en bleef de Lambo gelukkig wel op koers.

Een andere fotograaf stond aan de andere kant en schoot deze plaat.
De marshall kwam onmiddelijk in actie met de gele vlag.














En de coureur? Geen idee. Die bevindt zich in een andere "dimensie".