maandag 30 augustus 2010

Een dagje te vroeg

















Het is nog geen einde van de maand, maar morgen heb ik gewoon geen tijd. Daarom nu vast de nieuwe ranglijst.
Het was een "boeiende" maand. Niet zozeer in de vorm van spannende races, maar door de komst van de NSR Ford P68. Eerst die van Gait, die tot op 7/1000e het baanrecord naderde. Daar moest iets aan worden gedaan, zoals in mijn vorige post is te lezen. Hij zette het record voor het aantal ronden per 5 minuten voor gastrijders ook maar gelijk op 56. Dit moet ik met mijn rode P68 nog evenaren, cq overtreffen.

Ik heb de eerste 9 plaatsen in rood op het bord aangegeven, maar toch nog even de highlights:

-De NSR Ford P68 verdringt dus de Spirit Dallara van de eerste plaats.
-De tijd van de ScalAuto Toyota GT one werd ook nog flink scherper gezet, zodat deze nu met 5.225 nu op drie terecht komt en de Courage opschuift naar de vierde plek.
-De slot.it Nissan Clarion had er ook zin in. De snelste tijd werd verbeterd van 5.406 naar 5.288. 1/1000e - waar praat je eigenlijk over - sneller dan de Slot.it McLaren die daarmee opschuift naar plaats 6.

Verder is te zien dat diverse auto's hun beste tijd  hebben verbeterd. Smeren helpt....
Verdwenen uit de top 20 is de Ferrari F40 totip, maar terug de Ferrari 312 PB.

Te melden is ook dat de Ninco Ascari, waarvan ik in de rit waar de 5.310 werd neergezet het chassis naar de barrebiezen reed, met het nieuwe chassis eindelijk weer een beetje in de buurt komt van de oude beste tijd , met een 5.395.

Met het steeds verbeteren van de rondetijden begon het verschil tussen baan 1 en 2 (2 is ietsje sneller) zich af te tekenen. Oorzaak: de "slipstrook" was aan de "trapzijde" aan de smalle kant. Sommige auto's raakten steeds de vangrails. Daar moest dus iets aan worden gedaan.

Zie het resultaat:

























Een "muur" in plaats van een vangrail. En gelijk ook maar een "scenery" foefje toegevoegd, op de plaats waar in de baan moest schilderen. Zogenaamd nieuw beton, waarbij de naden zijn dicht geteerd.
Nu nog wat reclame erop: suggesties?

woensdag 25 augustus 2010

Ja, wat moet je dan...

De ene gaitrijder - eh, ik bedoel gastrijder - kan het maar niet laten om toch maar steeds weer te proberen het TwentTrack record in handen te krijgen.
De andere kondigt middels een e-mail aan dat hij een "TwentTrack-killer aan het bouwen is.

Maar ik wil gewoon leuk racen: gelijkwaardige auto's en dan elkaars kennis en kunde tegen elkaar afmeten.

Dan maar even orde op zaken stellen...het kwam eigenlijk vanzelf....eens een keer echt serieus en gecontreerd rijden met de NSR Ford P68 - een rode nog wel (met dank aan Jacqueline van Slotracing Friesland die hem voor mij vond op Brooklands!).
Nee, ik ben geen fan geweest van NSR - de eerste die ik had werd al snel weer ingeruild, want ik kon er niks mee. Te laag en banden die er steeds afvliegen. Maar die P68 is wel errug mooi! Gait had hem ook al - in het groen en hij ging ook nog eens prima. Dan ook maar eentje bestellen.

Het inrijden kost flink wat tijd, maar de banden worden op de een of andere manier steeds beter. Gait reed al eens een 5.032 - 7/1000e langzamer dan de Spirit Dallara. Ik zelf kwam tot aan vanavond niet lager dan 5.138. Maar dan ineens lukt het:













En nog eens wordt het record scherper gezet.











Ja, maar Gait's record staat nog steeds. Nog even wat anders proberen...











Yessss !!! Onder Gait, maar ook een nieuw baanrecord.
Fotootje maken en ophouden.....nee, nog een keertje...












De vijfsecondenbarriere is geslecht.........

Deze post is natuurlijk vragen om moeilijkheden ... want er voelen zich nu een paar uitgedaagd.

Jammer. Komen we weer niet aan "echt" slotracen toe...

zondag 1 augustus 2010

Ranglijst





















De afgelopen maanden heb ik steeds een top 20 laten zien. Het maken daarvan vind ik een lastig karwei (tabellen maken vind ik op mijn werk al niet leuk) en gezien de reacties is de belangstelling niet erg groot. Ik kap daar dus mee. Hoogtepunten worden toch wel vermeld op dit blog.

Ik hou scores trouwens ook liever ouderwets bij, met de hand op een whiteboard.
Ik heb er voor jullie deze keer de eerste 10 op aangegeven. 

de eerste tien auto's:












Enkele highlights:

De Dallara nog steeds op kop met 5.025 voor een ronde maar nu 56 (!) ronden in 5 minuten.
De Audi met 5.230 verbeterde het aantal ronden per 5 minuten naar 55x
De Courage kreeg er na een flinke onderhoudsbeurt ook weer meer zin in en klom naar drie met 5.266 54 laps/5 min. Hiermee staat de McLaren nu op vier.
Nieuw op het bord is de Toyota GT one, die ook een behoorlijk onderhoudsbeurt kreeg en daarna een tijd neerzette van 5.323 en ook maar gelijk 54 rondjes.
En mijn ouwe getrouwe Porsche 962 Shell (mijn eerste slot.it) nu op de zesde plaats met 5.404 en 53 lap/5 min

Als de foto van het bord bekijkt zie je ook wat "runners-up"en wat informatie over Gait zijn records. Belangrijkste hier de 56 rondjes die hij reed met de beruchte Zonda.

Zo, dat gaat lekker snel op deze manier. 
Toch nog maar even een plaatje...