donderdag 23 februari 2012

Het zat er aan te komen...























En daar staat-ie dan eindelijk op de lapcounter: 60
60 rondjes in 5 minuten, dat is dus een gemiddelde rondetijd van onder de 5 seconden.

Met nog een beetje marge:














Snelle rondjes draaien is één, maar dat vijf minuten achter elkaar volhouden...
Je dwaalt af, gaat fouten maken en vliegt er uit. Bij dit soort records kan je je dat niet veroorloven.
Soms breekt je ook nog eens een ander record, zonder dat je er je best voor deed:




















Ook niet verkeerd voor een zelf getunede auto. Die snelle NSR Mosler van een paar weken geleden is fabrieks-getuned en de banden? Geen idee wat voor plakspul dat is, maar het laat iets achter op je baan, waardoor andere auto's met b.v. P6 banden, de grip kwijt zijn.
Enkele avonden heeft het me gekost en uiteindelijk een schoonmaakbeurt met wasbenzine.

Maarrrr... het wordt een obsessie, die records. Van het leuk met je hobby bezig zijn - dan eens deze, dan eens de andere auto proberen en onderhoud plegen etc, - komt niet veel meer.

Daarom: NU HOU IK ER MEE OP RECORDS TE PUBLICEREN.

vrijdag 3 februari 2012

En dan toch nog...

Na de "bijna-afgang-op-eigen-baan" bleef het adrenaline niveau nog minstens een dag ver boven gemiddeld. Diverse auto's verbeterden hun tijd en het aantal rondjes per 5 minuten, de avond na Gait's bezoek.

Maar - en daar kom ik steeds weer op terug - waar gaat het om in het slotracen? Niet om ronderecords, maar op de grootst afgelegde afstand.

Nou, daar hebben we dan nog maar even wat aan gedaan:


















59 rondjes in 5 minuten - en ook nog met bijna een halve ronde marge!
Dat is gemiddeld 5.085 per rondje EN vijf minuten in de baan blijven.

Heel wat anders dan bij de recordritten, waarbij er om de vijf rondjes een uitvlieger is. En dat laatste is naar mijn mening geen slotracen.