woensdag 1 augustus 2007

Het is me gelukt

Yessss! De baandelen waren al even binnen, maar het weer liet geen verdere actie toe.
Gistermorgen - tussen een paar buien door - dankzij de buienradar perfect gepland - eindelijk even kijken of alles wel op de platen past.



Ruim dus. Maar Ultimate Racer 3.0, waar ik de baan mee ontworpen heb, zat hier en daar toch wat fout. Gelukkig had ik wat extra halve en kwart baanstukken meebesteld waarmee de noodzakelijke aanpassingen snel gedaan waren.



De rest van de tijd-tussen-de-buien-door nog besteed om wat - met hulp van moeders - vilt op de platen te plakken.

Dan vandaag eindelijk echt droog! Mooi even testen hoeveel tijd het kost op de baan op te zetten (55 min. inclusief alles uit de schuur halen) en weer op te ruimen (35 minuten).

Als "muur" heb ik tuinranden van 15 cm gebruikt. Gemakkelijk aan te brengen met punaises.

Zoals je ziet kan de baan bij de hairpin nog wat verlengd worden (ik schat nog ongeveer 2 halve en twee hele, dus 1.20 meter!). Ja... (om met ene 103 te spreken), dat wordt weer een noodzakelijke uitgave.
Niet alleen ondergetekende, maar ook de lady of the house, moesten natuurlijk even echt testen. Nou, hij doet het hoor!

Nog even genieten van het uitzicht op de tuin.

Mooie tuin, hè!
En we noemen haar "GardenTrack". Tenzij iemand iets beters weet.

13 opmerkingen:

MJ zei

Hee Henk, ben net weer uit het verre Kreta! Ik zie dat jij niet stil hebt gezeten afgelopen week, fantastisch man! Hoe gaat de baan heten? Worden de overige hekjes nog vervangen door zelfgemaakte slipstroken?

MJ zei

Sorry, laatste zin niet gelezen ;-) Nu op zoek naar namen voor de verschillende bochten! :P

PorscheHarry zei

Ziet er strak uit Henk, met die groene ondergrond en de boarding. Is dit vilt eventueel sterk genoeg om op te leunen (dit ivm eigen situatie op zolder)? Qua naam zou je ook kunnen denken aan de BBQ-baan of Circuit Park The Greenery (uiteindelijk is de baan altijd vers gelegd, zie Google) ;-)

HenkG zei

@ porscheharry. Het is hetzelfde vilt dat ik op mijn werkbank heb liggen. Sterk zat dus en ook nog eens goedkoop (ik betaalde deze week 1 Euro 50 per meter bij kwantum).
De namen houd ik nog even vast. Kijken of er nog meer suggesties komen.

MJ zei

Hoe rijd de baan, zou je hem kunnen omschrijven?

HenkG zei

Ik kan er nog niet veel zinnigs over zeggen, want heb (vanwege het weer) nog niet veel gereden, maar ik kan wel zeggen dat deze Ninco baan een stuk gemakkelijker rijdt dan een Fleischmann, Carrera of Scalextric Sport baan. Uitbreken doen (mijn) auto's praktisch niet. Het is of strak door de bocht of op zijn kant. Daarom is er in de standaardbochten praktisch geen behoefte aan slipstroken (Ninco is ook behoorlijk breed). Bij de binnenbochten wil een auto met gladde (P4 bij een magneetloze auto) banden nog wel eens "driften".

Willem S zei

TT is ook wel een naam voor je...
TT staat dan voor Tuin Track ;-)

arnaud zei

THE GREEN MILE een idee?

MJ zei

The Green Mile? Nogal luguber...:P

Kliko Green zei

Ziet er goed uit man!!

Kliko Green zei

Ik ben trouwens helemaal voor de naam The Green Mile!!!

FRANK103 zei

Ja, ziet er heel goed uit. En die 1,20 m extra baan is inderdaad heel noodzakelijk! Rijd je met of zonder magneet op de ninco baanstukken? Bij mij willen ze zonder magneet tochaardig driften en over de curbstones rijden, dan is vangrail toch heel vervelend!

HenkG zei

@ Frank103.Gisteren flink wat uurtjes gereden en ik begin er aan te wennen.
Ik heb gereden met auto's met SSCN toegestane magneetkracht en zonder.
Misschien moet de baan nog ingereden worden, maar van driften is geen sprake bij de meeste auto's. Meer van "omkiepen". Maar misschien ben ik nog te voorzichtig.
Die 1.20 meter komt er, maar er moesten eerst nog wat euri aan wat anders worden besteed.