woensdag 25 augustus 2010

Ja, wat moet je dan...

De ene gaitrijder - eh, ik bedoel gastrijder - kan het maar niet laten om toch maar steeds weer te proberen het TwentTrack record in handen te krijgen.
De andere kondigt middels een e-mail aan dat hij een "TwentTrack-killer aan het bouwen is.

Maar ik wil gewoon leuk racen: gelijkwaardige auto's en dan elkaars kennis en kunde tegen elkaar afmeten.

Dan maar even orde op zaken stellen...het kwam eigenlijk vanzelf....eens een keer echt serieus en gecontreerd rijden met de NSR Ford P68 - een rode nog wel (met dank aan Jacqueline van Slotracing Friesland die hem voor mij vond op Brooklands!).
Nee, ik ben geen fan geweest van NSR - de eerste die ik had werd al snel weer ingeruild, want ik kon er niks mee. Te laag en banden die er steeds afvliegen. Maar die P68 is wel errug mooi! Gait had hem ook al - in het groen en hij ging ook nog eens prima. Dan ook maar eentje bestellen.

Het inrijden kost flink wat tijd, maar de banden worden op de een of andere manier steeds beter. Gait reed al eens een 5.032 - 7/1000e langzamer dan de Spirit Dallara. Ik zelf kwam tot aan vanavond niet lager dan 5.138. Maar dan ineens lukt het:













En nog eens wordt het record scherper gezet.











Ja, maar Gait's record staat nog steeds. Nog even wat anders proberen...











Yessss !!! Onder Gait, maar ook een nieuw baanrecord.
Fotootje maken en ophouden.....nee, nog een keertje...












De vijfsecondenbarriere is geslecht.........

Deze post is natuurlijk vragen om moeilijkheden ... want er voelen zich nu een paar uitgedaagd.

Jammer. Komen we weer niet aan "echt" slotracen toe...

5 opmerkingen:

Tim zei

Met pattex lijm of seconde, de bandjes aan de zijkant vastplakken doet echt wonderen.

PorscheHarry zei

Je hebt gelijk Henk, dat is vragen om moeilijkheden ;-) Wel goed te lezen dat een NSR je kan bekoren. Die Shark 20 vind ik persoonlijk een van de fijnste motoren.

HenkG zei

@Tim: bedankt voor je advies. Maar, heb je dan geen problemen met het verwisselen van banden als de oude versleten zijn?

@PorscheHarry - je gaat me toch niet vertellen dat er nog meer NSRs zijn die goed rijden?

Anoniem zei

ik zij toch dir p68 komt onder de 5 sec
nu nog 60 rondjes in 5 min

arnaud zei

Is het werkelijk vragen om moeilijkheden of meer een stille vraag naar betere concurentie, want je pakt elke keer weer het record terug.

Volgens mij speel je verstoppertje met je kunnen op twenttrack. ;-)