zondag 28 november 2010

Even mopperen...

Ik moet even wat kwijt over een aspect van het slotcar merk NSR.
Ja, het zijn vaak prima auto's, mooi gedetailleerd, technisch goed uitgerust, snel (de P68 heeft het baanrecord op TwentTrack) maar ook flink aan de prijs. Voor die prijs mag je, vind ik, verwachten dat de "handgemaakte" auto's en onderdelen netjes zijn afgewerkt (dus geen bramen aan de inserts - zie de tweede foto), maar vooral ook de gebruikte onderdelen passen en blijven zitten.

Ik heb het hier met name over de banden. Komt dit jullie bekend voor?















Een keer te veel uitbreken of te snel accelereren en je hebt een "lekke band" of, zoals hier, schuift de band gewoon op. Maar weer proberen de band goed op de velg te krijgen, waarbij je dan het insert beschadigd.
(Zie ook de braam op de insert)
















En dat terwijl de verpakking aangeeft dat deze banden speciaal voor deze auto zijn gemaakt.















Nee, niet echt kwaliteit ...

6 opmerkingen:

arnaud zei

Ik begrijp je frustratie, ik denk dat het rubber van NSR gewoon te zacht is, tuurlijk grip is er optimaal maar ook de nadelen van het eraf lopen.
Je kan ze natuurlijk vastlijmen, zelf een keer gedaan met gewoon knutsellijm van de kids, wekte goed en de lijm ging naderhand makkelijk weer van de velg, mischien een idee.

foto van de lijm die ik gebruikte.
http://lh3.ggpht.com/_O4EBBDZsm9o/SoJ9ohMWHvI/AAAAAAAAA2o/wv9OxiRQCeE/s640/1234%20004.jpg

PorscheHarry zei

Ik rijd met Slot It P3/P6 om de NSR 917K achtervelgen en heb geen last van lekke banden. Tijdens de Classic Cup in Drachten was dit overigens ook een veelgehoorde klacht.
Overigens schijnt de zon nu buiten, dus geen reden om te mopperen ;-)

RoeBo zei

Henk, de bandjes is niet alleen een NSR probleem, maar treedt steeds vaker op nu de banden steeds zachter worden, voorheen had je geen probleem met de P1 en P2 bandjes, maar het begon al op te treden met de P3 en P4, en zeker bij P5, P6 en de NSR banden, helemaal als je gebruikt maakt van lampenolie of fietspoetsolie, dan lubberen ze op gegeven moment wat uit en passen ze niet meer om de kleinste velgen.

De truc om banden makkelijk te monteren door ze aan de binnenkant met wat wasbenzine of wat speeksel te vochtigen, ging op bij de P1 en P2 banden, maar bij de zachte en soepele banden zoals de P5, P6 en NSR kan je ze maar beter droog monteren.

Leuker kunnen ze het niet maken, die slotrace fabrikanten, door steeds zachtere banden te fabriceren.

En zoals Harold al zei, de zon schijnt, heerlijk om een luchtje te scheppen, je zorgen verdwijnen dan als sneeuw voor de zon.

mvg
Roel

HenkG zei

@Roel, deze banden worden steeds droog gemonteerd en niet behandeld vertonen ze na verloop van tijd steeds weer hetzelfde probleem.

Ik dat de wijze van monteren ook niet het probleem is, maar het feit dat de banden gewoon te groot zijn voor de velgen.

@PorscheHarry en Roel.
Ik heb wel gemopperd, maar er zeker mijn humeur niet door laten verknoeien.

Steffer zei

Combinatie kleine velgen en bandjes kunnen blijkbaar de huidige snelheid en kracht niet meer aan....
heb je ook gemerkt wanneer de band eraf rolt? Op hoge snelheid op het rechte stuk of in een krappe of ruime bocht?

HenkG zei

@Steffer: meestal in snelle bochten bij het uitbreken