zondag 19 november 2006

Goedkope verlichting

Ik wilde al lang verlichting in mijn pitgebouw maken, maar zag er tegen op om met LEDs, weerstanden, voedingen etc. aan de gang te moeten. Solderen is ook niet mijn hobby, want ik kan bar slecht tegen die dampen. Maar.... de kerst komt er weer aan en dat betekent dat de diverse concurrende warenhuizen en supertuincentra voor steeds minder geld mooie verlichting aanbieden. Bijvoorbeeld een strengetje van 10 lampjes voor maar 89 eurocentjes!

Zo heb ik ze ingebouwd: gewoon gaatje geboord en de lampjes er doorheen gestoken. Zie je gelijk even hoe dat pitgebouw (zie ook onderwerp: "Gebouwen op mijn baan") er van binnen uitziet.
Ik was er eigenlijk van uitgegaan dat ik nooit van onderen naar het gebouw zou kijken en heb niets geschilderd of afgewerkt, maar, zoals je op onderstaande foto ziet valt zelfs die aanblik nog heel erg mee. (Foto gewoon met de Canon G5 op automaat, flitser uitgeschakeld, de camera staat op de baan).



En nog even van boven "by night - min of meer"

Ook dit ideetje mag gejat worden!



2 opmerkingen:

DaveKennedy zei

Very nice control tower and scenic work. Would you care to exchange links to each other?

DaveK
Slot Car News

HenkG zei

Hello Dave,

thanks, the pit-building including tower is built straight from the top of my head. Unfortunately I don't have a lot of space. That's why the width of the pitlane is somewhat off-scale.

Ofcourse I'm happy to put your link on my page, which I've already done.

I'd be honoured if you put my link on your blog, but I hope all the Dutch on my blog is interesting enough for english speaking slotrace enthousiasts.

If I get considerable response I will put some effort into translation.

With kind regards,

Henk