zaterdag 4 november 2006

IDtjes

ID-1
Ik vond het lastig vond om iedere keer dat ik wat lampolie - voor de banden - of spiritus - voor het schoonmaken van slepers en de baan weer een fles moest openen en dichtdoen. Ik heb toen eens geprobeerd of een lege flacon van vloeibare handzeep tegen deze vloeistoffen bestand zijn. Dat blijkt inderdaad het geval. Even een close-up van de manier waarop ik de flacons in mijn "service-station" heb aangebracht:




















Op deze manier kan je gemakkelijk via het pompje goed gedoseerd wat olie of spiritus op een doekje doen en dus sneller werken.

ID-2
Nou ja, idee: dit is vast al wel eerder bedacht, maar het gaat om de prijs:

Een grijper voor het oppakken van gecrashte auto's op moeilijk bereikbare plaatsen (b.v. doordat je maar 1.64 m bent er niet bij kunt). Gekocht bij Action voor maar 1,95 Euro!













ID-3 (toegevoegd 6/11)

Auto's voor de grijp, maar dan wel een beetje leuk:

5x7 balkje (had ik nog over van het maken van het onderstel voor de racebaan) gezaagd en aan de voorkant beplakt met een raceblokjes- checkered-patroontje (hoe noem je dat eigenlijk?). Wel eerst even geplastificeerd. Dat kan met zo'n seal apparaatje dat ik zaterdag bij Praxis te koop zag voor maar 9 Euri 95. Bovenkant voorzien van wat restmateriaal van het grastapijt.











Er achter ligt een strip vliegtuigtriplex met gaatjes voor de blauwe leds en hieronder een batterijhouder voor twee penlights. Paralllel geschakeld, met een simple schakelaartje ertussen.
Die leds (wist ik veel) bleken eigenlijk alleen maar in een richting te schijnen, dus moest het plankje iets scheef gezet worden, zodat het licht nu langs de achtergrond "strijkt". Die losse blokjes moet ik nog vastplakken.

Geen opmerkingen: