zaterdag 1 augustus 2009

Nieuwtjes


Het is een beetje komkommertijd, maar soms heb je toch nog wel eens wat nieuws te melden.
Zoals deze nieuwe Ninco, uit de S (Sport) serie, de nieuwe naam voor de "gewone" Ninco auto's, om onderscheid te maken met de Xlot (1:28) en de "1" serie (voor beginners): de Ford GT GT3.



Er lijken - naar dit model gekeken - toch ook wat verschillen met die "gewone" Ninco's te zijn:
- geen ronde magneet midden in de auto, maar een rechthoekige achterin
- het kroonwiel is dunner en lijkt in zijn geheel iets bol gezet te zijn (hopelijk te zien op deze sterk uitvergrote foto - toch eens een macrolens aanschaffen).
- de bodem is vlak - dus geen verstevingsribben meer


De magneet ging er bij mij direct uit en - geleerd van de Lexan chassis - werd er een gaatje geboord om de motor vast te zetten EN om het pinion wat ruimte te geven. Zo uit de doos bleek deze strak tegen het plastic van de motorhouder te zitten. Plus de gebruikelijk plasticlijm om de motor één geheel te laten vormen met het chassis.


Wat lood toegevoegd. Eerst alleen voorin, na wat proefronden besloot ik ook nog 10 gram vlak voor de motor toe te voegen, waardoor het uitbreken sterk werd verminderd. De voorwielen hadden praktisch geen speling, dus dat kon blijven zoals het was.


De motor "remde" eerst praktisch niet. Bij het schuren van de banden heb ik de motor eens flink tegengehouden (ooit een tip van ene Kliko, waar we niets meer van horen helaas), waarna de remwerking op gang kwam.
Na zo'n 300 rondjes begon de auto los te komen. De eerste vijfnegens rolden uit de DS200 (zie de inmiddels standaard geworden bewijsfoto). En dat terwijl ik nog maar net een dag geleden de rijrichting op TwentTrack heb veranderd! Dat belooft wat.
Niet gek voor een auto met plastic wielen!


En dan deze wijziging nog: normaal ben ik hier echt op tegen. Een slotracebaan is zoals die is en het om snellere tijden te maken de baan aanpassen vind ik "not done". Alleen de bocht kostte mij en mijn gasten iets teveel spoilers.



Zoals je ziet, kunnen nu de langste slotcars nog dwars, zonder dat de spoilers tegen het hekje komen...





... en de eerste zwarte strepen zijn inmiddels "aangebracht".

10 opmerkingen:

Danny zei

Wat ziet die Ford er een lange auto uit.Waarschijnlijk de langste auto die je hebt.

Dikke Leo zei

Ik heb de ford laatst ook gezien en vond het een erg mooie auto. goede aanpassing trouwens aan je baan, een echte verbetering lijkt mij.

HenkG zei

@ Danny - de Ford lijkt lang omdat hij erg laag is. De langste slotcar op de markt is de Ford Torino van Scalextric, waarvan ik de Starsky @ Hutch versie bezit.

Danny zei

Henk, 17 cm lang, daar kan je nogal mee uitpakken.
(Dat lees ik toch in je bericht van 17 okt 2008)
PS:Voor alle duidelijk het gaat hier over de S&H Ford Torino van Henk.

PorscheHarry zei

Die Ford ziet er fraai uit Henk, ik zag 'm via diverse sites al de revue passeren. Die verbreding is met mdf gerealiseerd?

HenkG zei

@PorscheHarry, inderdaad, de slipstrook is van MDF.

BK-Racing zei

Inderdaad, ik kan bij jou ook niet met de "retour" knop weer terug.
Dat was toch eerst niet zo ?

Danny zei

als je via een feed van een andere blog op iemands blog komt en het adres http://twenttrack.blogsspot.com verschijnt in de adresbalk dan is de retourknop uitgeschakeld en kan je enkel via de sluiten kruisje terugweg om terug te vallen op de oorspronkelijke blog waaruit je gestart bent.
Kies je voor het volledig adres:
http://www.twenttrack.blogspot.com dan blijft de retour knop aktief.
Vreemd, blijkbaar is dit veranderd de laatste tijd en dan weer niet want niet op alle blogs geldt hetzelfde.?????

HenkG zei

@BK, de mijne heeft dus dezelfde kwaal. Ik vermoed dat blogger dan iets heeft gewijzigd.

Anoniem zei

graag zou ik ook strepen willen tekenen op de slipstroken
maar dat komt binnenkort wel
(dus nu kunnen alle auto's uit het plastic??)