maandag 31 augustus 2009

Marathon - 1

Ik heb last van "recordjagerigheid" en ook "oversleuteldheid" ...

Te veel op de tenen lopen werkt bij mij niet in de slotracehobby. Altijd op snelle rondetijden uit zijn en daardoor soms het plezier verliezen? Ben ik nou helemaal gek geworden? Het begon er aardig op te lijken. Ik hield geen auto langer dan 10 rondjes in het slot, dan maar weer sleutelen en opnieuw proberen. Keer op keer. Heb je dan eens een of twee auto's die gewoon niet willen, dan wordt het zelfs frustrerend.

Waar gaat het eigenlijk om? Je in je vrije tijd ontspannen door met een hobby bezig te zijn! Back to basics dus.
Hoe?
Gewoon weer eens wat "oude" Scalextric karretjes gepakt en gewoon proberen ze gedurende stints van vijf minuten in de baan te houden. Genieten van de fraaie aanblik van mooie modelauto's die nog rijden ook.

Ik heb daar een zondag aan besteed. Gewoon leuk rijden. Ik zal er in een kleine serie verslag van doen met voor de liefhebbers van "stats" ook nog wat getalletjes. En - als ik ze vinden kon - wat foto's van de "echte" voorbeelden, zo mogelijk wat meer - hoewel het tegenvalt wat er te vinden is - misschien een aanleiding voor de echte kenners om mij aan te vullen.
Alle auto's werden zonder magneet gereden.

Te beginnen met de Dodge Vipers van Scalextric. Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste auto's die als slotcar te krijgen zijn.


De motor voorin met een lange aandrijfas.

Van deze kon ik zelfs meerdere foto's vinden van de 1:1 versie. Hierbij een fraaie actiefoto.
Coureur van het origineel is Tommy Archer.


41 rondjes (ruim) in vijf minuten en een beste tijd van 6.897. Tijdens de rit 1 uitvlieger.

Ook met deze reed ik 41 rondjes (krap), met een beste tijd van 7.104 en ook 1 keer uit de bocht.
Van deze McCann (piloot is Michael McCann) versie kon ik geen foto's vinden.

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Het gaat ook om de lol Henk! Anders gaat het misschien wel op werken lijken en moet je de sauna in om te herstellen.

Nu kan die sauna gewoon weg en kan je een heerlijk mooi rustgevend circuit op zolder bouwen!

BK-Racing zei

Ik zou die sauna gewoon maar laten staan. Je neemt gewoon wat wagens mee de sauna in om er eens rustig naar te kijken en alle details nog eens te bewonderen.
Na het saunabezoek zet je gewoon de wagens in het slot en rijden maar.
Of zou dat slecht zijn voor de wagens ?