zondag 13 december 2009

Kruisingen en krappe bochten

Gezien de reacties op mijn post over de nieuw te bouwen houten racebaan, moet ik de conclusie trekken dat er enige "angst" leeft onder slotracers voor kruisingen en bochten met een kleine radius.

Daar kan ik een heel verhaal over houden, maar beelden zeggen meer. Kiek maar noar ut fillempie:



De kruisingen in mijn ontwerp zijn ruimer dan in de Scalextric baan en de krapste bochten flink ruimer.Voorlopig dus geen argumenten om het plan te wijzigen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

supper en wat die kruisings betreft zitten die in je baan dan????????

FRANK103 zei

Schade aan mijn auto's doordat de tegenstander vergeet mij voor te laten, dat heb ik tegen kruizingen. Maar goed, zo rond kerst, paas en pinkster sterft het natuurlijk wel van de kruizingen en gekruizigden....

(Hachelijk?)

Steffer zei

Ik heb niets tegen krappe bochten, het maakt het juist een stuk leuker. Kan me wel voorstellen als je een hele snelle vloeiende baan heb zo'n bochtje voor flink wat irritatie kan zorgen, maar niet bij mij...
En met kruizingen heb ik niks, dat klopt (zie Fr103)...

Dikke Leo zei

persoonlijk voel ik er ook niet veel voor om in mijn kruizing....
maar het zijn wel uitdagende plekjes.
Als liefhebber van het gleufracen vind ik het opzoeken van de kruiziging goed voor de doorstroming en voor de handel en verder nergens voor.

PorscheHarry zei

Kruisingen en krappe bochten waren niet mijn bottleneck die avond, eerder de bandenstapel circa dertig centimeter na de middelste hairpin ........

Steffer zei

Leo......kruizing, uitdagende plekjes, gleufracen en doorstroming...zit je niet op het verkeerde forum?

Dikke Leo zei

Ik was eens weer met verschillende dingen tegelijk bezig. even serieus....Ik kan me voorstellen dat je kruisingen en krappe bochten wil in je thuisbaan omdat je er ook vaak alleen op rijd en je wel meer kan met een baan met kruisingen en krappe bochten.

Danny zei

Wat je op een plastic track als een normale bocht beschouwt, wordt op hout al snel als te krap ervaren.
Ook de afstand tussen de slots.
Slipstroken best heel breed maken.
Kruisigingen zou ik liever aan de Romeinen over laten, eerder dan ze zelf te gebruiken...maar we juichen iedere overstap naar hout toe.

Danny zei

...en als belg zijnde ook de voorziening om een frietkraam te plaatsen, je ontwerp is in elk geval veelbelovend.