zondag 18 april 2010

Gasten op TwentTrack

Hoog bezoek uit het noorden - eh, ik bedoel natuurlijk: bezoek uit het hoge noorden.

Met de lage bevolkingsdichtheid in dat gebied van ons land in het achterhoofd, had ik verondersteld dat Leo en Arnaud elkaar wel kenden en had ik hen voorgesteld samen te komen. Mijn aanname bleek echter slechts gedeeltelijk juist te zijn. Zeker, Arnaud had al eens getraind voor de Classic bij "de Bunker" en ook meegedaan aan de betreffende wedstrijd en de heren hadden elkaar daarbij natuurlijk ontmoet. Verder ging de "Bekanntschaft" echter niet. Het leverde hen een interessante autorit op.

Ik had ruimte vrijgemaakt voor de gebruikelijke koffers.

























Het oog van Leo viel gelijk op een nieuw stuk scenery op TwentTrack:
















Het resultaat van deze inspanning zal ongetwijfeld te zien op zijn blog.















Na enkele inspectie ronden - testen!















Beide heren bleken de kist vol te hebben met met Sharks uitgerustte slotcars. Behoorlijk snel en pittig dus. En niet ideaal voor het nogal "technische"  TwentTrack. Het duurde daardoor even om tijden onder de 6 sec. te rijden.















Wat daarbij opviel is de grote concentratie  van de heren.





















(Let even op de gelukstreffer - precies het moment van de crash!)





















Vooral Leo ging met het "bestuderen" van de baan systematisch te werk. Ik ga het zeker ook eens op die manier proberen.

Natuurlijk moest de "wall of fame" worden uitgebreid. Ook Leo en Arnaud kozen voor de hoek boven de trap.


































Verwoede pogingen werden gedaan om het baanrecord te verbreken, met mijn Spirit Dallara, waar zelfs nieuwe banden onder werden gezet. Het mocht niet baten en er werd zelfs vergeten te wisselen van baan.Dat gebeurde pas op het laatst.

































Nog wat foto's van wat "Leo specials", ongetwijfeld te bewonderen op zijn blog en op het blog van Arnaud













Voor mij een leuke en leerzame race en klets middag en gelukkig blijkt TwentTrack ook voor een ervaren slotracer (Leo) een een "houtenbaankenner" (Arnaud) een uitdaging. Geen nieuw ronde-record, hoewel Leo nu de snelste Nissan heeft.

Mooi - blijf ik nog even "baas op eigen baan". De heren zijn beslist welkom voor nog een poging.

Maar wat moet ik nou met die nieuwe scenery?

9 opmerkingen:

Dikke Leo zei

Henk (en Ingrid) bedankt voor deze dag. Ik vond het een gweldige ervaring en de nieuwe scenery is drempelverlagend bedoeld voor Frank 103, zodat die zich ook gelijk welkom en thuis voeld.

FRANK103 zei

Vooral het laatste plaatje is natuurlijk heel smaakvol!

arnaud zei

Ik heb zekers genoten van deze dag in het zuidelijke twente, de gastvrijheid is super en een goed verzorgende dag. Bedankt.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
arnaud zei

Dit bericht is toch wel echt het bewijs ivm de twilight-zone, als ik jou was zal ik maar de poort sluiten, zelfs hier weten ze je te vinden.

Anoniem zei

weer een paar slotracers die de baan van je bewonderen
leuk verslag en leuk dat je het record nog zelf in handen hebt

HenkG zei

@Gerard: ik verwacht niet anders van je dan dat je binnenkort onder de 5.3 of zelfs lager gaat. Maar dan wel op rubber!

Anoniem zei

ik vind het ook leuk dat je je record in handen houd

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.