Deze hier is van John uut Z. De bouwbeschrijving kan je vinden op http://johnrsc.blogspot.com/2007_07_01_archive.html
En toen kwam Jan G op het idee dezelfde carosserie op een slot.it Porsche 956 chassis te bouwen. Roel B (zie raceverslag op SpeedTrack)en ondergetekende waren gelijk verkocht. Roel had alleen z'n chassis eerder in huis en is dus sneller.
Bij de mijne was de decal van het Opel logo op de spoiler beschadigd, maar om onderscheid te maken plak ik er toch meestal een kleurtje op.
Gewoon maar weer een paar plaatjes:
Nu nog met de zwarte slot.it motor, maar ik denk dat dat nog een andere gaat worden. Toch veelbelovende tijden op TwentTrack. Nog maar eens kijken op de club.
De grote vraag is vooral: mag dit bij de officiele DTM/WTCC wedstrijden?
Het moelijkste is de spoorbreedte van 60 mm te bereiken. De vijl moest er aan te pas komen.
Ach, ik heb weer leuk iets "Frisches" geprobeerd. Jan, bedankt voor het idee!
9 opmerkingen:
Leuk idee, Henk! Past dat chassis naadloos onder die Astra? Hoe heb je het gedaan met de bevestiging?
In de body zitten vier buisjes waar bij het bouwpakket stiften in komen van het chassis. Die heb ik iets opgeboord en daar passen de schroeven in. De voorste twee buisjes heb ik iets verlengd door er een aluminium buis omheen te schuiven.
en lekker veel plaats voor magneet
Magneet, magneet...?
Houd je in Michiel, houd je in...:P
Strakke Opel is dit geworden Henk, heb je de achterkant de zaag in moeten zetten? Ik ken de Kurz Heck, maar dit zal een Ultra Kurze zijn vermoed ik? Hoe rijdt die zwarte Slot It motor?
@ Porscheharry:
klopt, zowel aan de achterkant als aan de voorkant moest er flink wat af. Die zwarte motor is prima voor banen met kortere stukken, want bij het optrekken schiet hij weg. Op een baan met langere stukken, zoals in b.v. in Kampen heb je het gevoel dat hij zich inhoudt.
Wel goed controleerbaar in langere bochten. Ik denk overigens dat ik er een standaard slot.it motor in ga zetten.
Ja die zwarte motor rijd erg lekker, wij (Slipstream) hebben er een 12 uur race bij Nieuwegein (s.v.n) gereden met een spirit reynard. Dat is een lekker bochtig ninco baantje, en toen waren we derde geworden.
Vallen de voor- en achterassen dan precies goed in de Opel, of heb je dat ook nog bij moeten werken aan de bodemplaat?
@ Porscheharry: de wielen vallen precies goed in de kassen van de kap.
Een reactie posten