donderdag 11 oktober 2007

Nog een FIA GT/HRS auto

Na de Porsche die ik op basis van een slot.it HRS chassis gebouwd had, begon het al snel weer te kriebelen. Niet in de laatste plaats omdat voor de FIA GT 1:32 klassen de carrosserie 29 gram moet wegen en ik om die reden aan de Porsche lood heb moeten toevoegen - volgens de reglementen op het hoogste punt!. Dat laatste heeft uiteraard een flink negatieve invloed op de stabiliteit.

Deze knaap - een Revell Easy Kit - heeft dat probleem een stuk minder, want de kap weegt inclusief interieur 32 gram. Na verwijdering van een stuk van de cockpit (achterin) om ruimte voor de motor en het kroonwiel te maken hield ik nog 30 gram over. Omdat voor FIAGT 1:32 een spoiler verplicht is - die zit dus niet op deze Ferrari 360 - heb ik maar even die van de Porsche geleend. Ik vind het een heel acceptabel gezicht.



De wielen waren (!@#^&*) wel weer een probleem. Hieronder zie je wat ik daarom heb moeten doen: konisch afslijpen. Helaas stak de boel net iets te veel uit. Daarom zit er nu (niet afgebeeld) wat van die smalle Fly voorwielen onder. Jammer dat slot.it geen heel smalle wielen maakt met bijbehorende banden (5 mm breed). Als er iemand iets beter weet dan die Fly voorwielen, laat het dan even weten.
Leuk is dat je van boven, door de achterruit, praktisch niet ziet dat je wat heb moeten slopen om er een slotcar van te maken.

Inmiddels heb ik met deze wagen een erg spannende race gehad bij SpeedTrack in een zwaar, maar ook leuk, één-op-één gevecht met Roel B. Overigens met onze eigen motoren (dus niet met door de club verstrekte motoren), waarbij het tandwiel van Roel het op het eind begaf.

7 opmerkingen:

FRANK103 zei

Die Henk, je wordt nog een echte crack! Als we ooit weer tot een race in het Oosten komen, dan moet het zwaarste geschut mee!

PorscheHarry zei

Ik zie die zwarte Slot It motor al gemonteerd, 'that means business' en met zo'n strakke kap kan Frank die achterspoiler tijdens de race goed bestuderen :-)

FRANK103 zei

Nou, ik neem mijn maatregelen! De NSR Mosler staat al klaar en een slot-it mclaren met schuin geplaatste zwarte motor gaat er komen.
Met verlichting.

Achterlichten

voor jullie!

John zei

Aan de afstand tussen de voorwielen en het chassis te zien zouden wielen met een kortere naaf misschien een optie zijn. Dan heb je van Slot.it de SIPA24 "short hub" wielen of anders wielen van MB Slot of PRS.

HenkG zei

Natuurlijk komt er weer een prima tip uut Z!

Ga ik zeker proberen.

Anoniem zei

Henk,

Het was een spannende race, met enthousiast commentaar van Hans L.
Inmiddels is het tandwiel vervangen door een "bronzen" exemplaar en kunnen we de volgende keer weer de strijd aanbinden !

Goede tip van John (we zijn niet anders gewend) !

Roel

HenkG zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.