zondag 2 maart 2008

Classic Cup bij Slipstream

Vandaag zijn Gait uut Delden en ondergetekende naar de door FrankSlot georganiseerde Classic Cup geweest bij Slipstream in Cruquius (hoe krijg je zo'n toch zo'n frans klinkende plaatsnaam in het midden van Holland?).

Hoe kan je de beschrijving van een dag bij Slipstream anders beginnen dan met het tonen van het pronkstuk van de scenery:


Dit juweel van een grandstand is gelijk het symbool voor het geduld en vakmanschap waarmee dit prachtige circuit is gebouwd. Gerard (Gait dus) en ik hebben met grote bewondering de baan in alle details - niet alleen de schitterende scenery - maar ook de zorgvuldige afwerking bekeken. Van de prachtige laminaatvloer tot de prijzenkast boven de bar, van de rijderspositie tot het toilet, allemaal even netjes gemaakt en afgewerkt.

Petje af, of liever, om in de sfeer van de plaatsnaam te blijven: chapeau!
Gelijk nog maar zo'n pronkstuk:


En dan hebben we het nog niet eens over het rijden. Een schitterende ervaring op deze houten baan - voorzien van plenty rubber - te rijden. Je zou haast niet meer op plastic willen...
Wel erg inspirerend. Het jeukt ons nu wel heel erg om in het oosten van het land ook zoiets te gaan beginnen. Wie weet?

Voor een verder overzicht wil ik de Slipstreamers niet in de wielen rijden. Kijk daarvoor maar op hun site

Als je binnenkomt dan valt je oog al gauw op deze fraaie wandversiering:

Het doet je het ergste vermoeden.
Maar niets is minder waar. Ik heb vandaag geen supercrashes gezien die met deze bumper vergelijkbare schade hebben opgeleverd. Behalve dan de fraaie "opschepper" van mijn eigen Ferrari, die mij het "baanrecord" opleverde, oftewel een timing fout die er de oorzaak van was dat we de heat weer opnieuw moesten rijden.
Enfin. Al snel begon het serieuze werk:

DE keurmeester aan het werk:


De racers aan het trainen.



De organisatoren bij de opening.


En de wedstrijd kon beginnen. Een foto van de eerste stint van de eerste heat.
Nee, geen verder verslag. Die zal zeer binnenkort waarschijnlijk te vinden zijn op de site van FrankSlot.
Jan heeft niet voor niets een nieuwe camera gekocht!



Beetje jammer dat meerijdend organisator zelf even een pitstop nodig had.

Een beeld dat iedereen van deze dag onhoudt (en deze foto valt nog erg mee):
wat een concentratie van die Kevin. Maar de resultaten zijn er dan ook naar.

De prijzen.


De prijsuitreiking.



En de meest bijzondere crash van de dag, tijdens de training. De auto boven bleek overigens winnaar!

Bedankt Frank en Jan, bedankt Slipstreamers.
We hebben genoten.

12 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Leuk verslag Henk en wat een fantastische baan ! Jammer dat ik de laminaatvloer uit de vorige woning heb laten liggen. Met een frees hadden we daar ook op 60 mm2 een houten baan kunnen maken ;-) Mooie scenery ook, maar geen uitslag? :-)

MJ zei

Lijkt me geweldig daar in kru..qru..cruq.. nouja, daar dus!:D

HenkG zei

@ Porsche Harry: nee, geen uitslag en ook geen jeuk...
Ik laat die uitslag graag over aan FrankSlot cq RaceJan

John zei

NU weet ik weer wat ik gisteren vergeten ben. Toch een hersenverweking overgehouden aan drie dagen cursus verleden week in het hoge noorden. Jammer dat ik het gemist heb.
Wat was die eerste prijs voor auto?

HenkG zei

@ John, ik dacht dat het een Porsche 918 of zo was, maar ik ben bang dat ik nu Porsche Harry tegen de haren instrijk. Harry, hellup!

PorscheHarry zei

Que? Wah? Porsche? Ech nie hör ... Wat dacht je van de 1966 winnaar van Le Mans Ford GT40 #2 ... Greetz, GT40Harry

PorscheHarry zei

Nog een vraagje vwb die gele #55 Porsche 917K (ik begin bewust met geel en #55 voor de Porsche leken onder ons ;-)), daar zitten alu's onder, was dat toegestaan? Ik heb het regelement proberen te snappen, maar twijfelde of ik met mijn 917K Gesipa met NSR motor mee had mogen doen ...

John zei

Volgens de regels moeten ze qua maat en uitvoering bij het model passen en uitsluitend classic inserts. Aluminium mag dus en NSR maakt bijpassende klassieke inserts. Die 917K heeft BBS inserts, hij mag blij zijn dat ik daar geen keurmeester was want ik zou hem daarop afkeuren. ;)

sebas zei

whoaoa leuk verslag,.. en wie had er gewonnen... IK :)

arnaud zei

mooi verslag van zo'n dag, begint toch wel te kriebelen om dat ook een keer mee te maken.

Willem S zei

De vorige twee keer was ik er bij en ik moet zeggen dat het erg leuk is, zeker het proberen waard.

RoeBo zei

Leuke reportage Henk.
Inderdaad, ze hebben het er goed voor mekaar daar bij Slipstream, het inrichten heeft heel wat zweetdruppels en geld gekost, maar dan heb je ook wat.
Scenery is geweldig, je kijkt je ogen uit (ook de "tent" met inventaris gezien ?).
En rijden op die baan is een feest, al twee keer een negen uurs daar gereden, en dan weer op een plastic baan, dat is toch maar "behelpen" nietwaar.
Ik zit ook nog steeds te dubben om toch maar een houten baan te maken...
Overigens had je best nog meer foto's mogen laten zien hoor.