dinsdag 1 september 2009

Marathon - 2

Deel 2 van de slotrace "marathon": de Maserati MC12 - maal twee..


Met deze - door een telefoonmaatschappij gesponsorde - joekel van een sportwagen is het prima rijden. Zo lang - 16,7 cm - als hij is en zonder magneet, met de originele Scalextric banden, toch opmerkelijk baanvast. Uitbreken betekent niet direct eruit vliegen.
Met een snelste tijd van 6.907 en 42 rondjes in vijf minuten niet gek lijkt me. En ook machtig om naar te kijken.

Dit was een van de weinige foto's die ik kon vinden van het voorbeeld, dat, zoals ik vond op het model, bestuurd werd door L. Cappellari en M. Cioci. Twee zeer beroemde coureurs - denk ik ;)


Dan deze schitterende "street" versie, voorzien van een parelmoer lak!
Wat erg vreemd is dat er een groot verschil zit in rijeigenschappen tussen deze uitvoering en bovenstaande. Nee, het zit niet in de magneetkracht van de motor. De rode trekt drie gram en deze slechts 1 gram. Met exact dezelfde tuning rijd ik met deze een snelste tijd van 6.731 en rij ik er een ronde meer mee in vijf minuten, nl. 43.


Hij moet bij autoliefhebbers erg bekend moet zijn van het autoprogramma Fifth Gear, waarbij een miljardair het niet kon laten, ondanks sneeuw en gladheid, zijn nieuwe exemplaar gelijk te proberen. Kijk maar eens naar deze link.


Net als bij het vorige verhaaltje: interessante aanvullingen/commentaren zijn welkom.
Uiteraard kan ik daarbij natuurlijk niet wachten op de zoveelste spitsvondige en hachelijke sauna opmerking. Dus 103 "An't wark!".

4 opmerkingen:

arnaud zei

Mischien zit het in het verschil van de spoilers, zit er dan toch een functie aan?. :-p

FRANK103 zei

De Maserati MC 12 is mijn eerste Scalextric auto, de blauwe uitvoering. Een prachtige auto die ik eigenlijk te mooi vind om mee te racen! Ontzettend mooie verlichting, hele goede rijeigenschappen (Sport uitvoering), je zou er bijna een middag mee in de sauna gaan zitten om die auto te bewonderen.

Gewoon Robbert het huis uit schoppen en op zijn ex - kamer een circuit bouwen. Kan de sauna blijven staan. Je moet er wat voor over hebben Henk.....

NB we willen heus ook helpen de sloten te vervangen :-)

Firefighter zei

Heeft Henk een sauna dan?

FRANK103 zei

Ja!

Die sauna staat midden op de zolder zodat je bijna geen ruimte hebt voor belangrijker toepassingen.

Zoals een spoorbaan.










Of een racebaan.

Of een koelkastje voor bij de racebaan.


Hachelijk!