maandag 30 januari 2012

Ik zou het niet moeten doen...

Nee, echt niet...geen records publiceren, de avond voordat Gait uut Delden na lange tijd weer eens op bezoek komt. En al helemaal niet, nu hij net een nieuwe bolide heeft, die hij natuurlijk ook wel eens op TwentTrack wil uitproberen. Nee, records en Gait: bloedlink.

Maar ja, 't is racen en je moet een uitdaging houden, niet?

Waar zal ik beginnen:

Eerst maar eens een oudje - weekje gelden of zo:

Deze Slot.it Porsche 956 wilde het maar niet doen. Allerlei configuraties geprobeerd, in-line, side-winder, angle-winder met flat-six, boxer en uiteindelijk de NC-5.
Een keertje ook een uitschieter met de boxer motor, een tijd in de 5.2, maar dat was vermoedelijk veroorzaakt door een ongecontroleerde spiertrekking...voor de rest, niks....
Maar nu met de  F15 banden: ineens - ja hoor:















Dan rijdt ineens ook de Toyota 88C zich in de interessante tijden - maar dan gewoon met P6 banden:








De smaak van de records te pakken, rij ik een paar dagen later met de 956:



Nu eens kijken of die McLaren nog beter wil - de baan is goed (doordat de F15's grip achterlaten?) en ikzelf heb het ook wel een slechter gedaan. Eerst wilde het niet, maar na toevoegen van nog paar gram lood, gisteravond:















Nu echt de beste auto: 57 rondjes en de snelste tijd: de Dallara voorbij!

De telefoon gaat: Gait belt - hij wil morgenavond komen racen...ik voel hem al - hij wil natuurlijk even kijken of-ie sneller kan.
De Dallara maar weer uit de kast: zit er nog meer in dan die 4.975?

Yessss:















Man, wat voelt dat ding goed vandaag...helaas dreig ik zelf over de toeren te raken. Eerst even wat anders doen....
Nog een keer, het moet kunnen:















Weer 3/100 (tja, waar maakt een mens zich druk over....)

Dan nog eens kijken of ik met die Dallara nu ook 57 rondjes kan draaien. Het lukt, maar het blijkt ook nog dat ik een 4.818 (!) heb gereden on the go:















Het ene rondje na het andere in de 4.9 met regelmatige 4.8.
Even rekenen: wat moet je gemiddeld rijden voor 58 rondjes in vijf minuten? 5.17!

Weer even een half uurtje wat anders doen en dan:















Die staat - niet veel marge zoals je ziet, maar HIJ STAAT!

Gait mag rustig komen morgenavond....keep your fingers crossed, Henk


P.S. voor Frank103:

3 opmerkingen:

Anoniem zei

te hoge verwachtingen henk van mij ben het helemaal verleerd mijn wagens hebben banden zo droog als een woestijn maar wil wel zien wat de audi en mosler doet op hout en natuurlijk veel bij kletsen is te lang geleden

FRANK103 zei

Bedankt Henk, ik ben helemaal gerustgesteld.

NB arsenicum in de koffie van Gait is wat overdreven, iets wat erg laxerend is voldoet ook!

MarcStouten zei

Zo te horen is Gerard heel echt berucht in Twente en omstreken!! Beetje slaapmiddel kan natuurlijk ook. Of spanning verlagen. Gr marc