woensdag 14 maart 2007

Mislukt project

Na de aanschaf van de twee laatste (nee, wat klinkt dat definitief, ik bedoel dus de twee nieuwste) auto's kom ik in de problemen met mijn opberg- cq. displayruimte. Dus maar eens een etagière (mooi dicteewoord niet - vooral nu het de laatste tijd nogal over taal gaat op mijn blog) gebouwd.
Op het eerste gezicht aardig, maar helaas, foto's bedriegen soms. Zo gefotografeerd met een flitsje recht voor zijn raap zijn alle auto mooi te zien. Maar in het "echt", met het bestaande licht, valt het nogal tegen. Kijk maar eens naar de tweede foto.






Balen. Gelukkig was ie nog niet geschilderd.
Wie weet een mooie, uitvoerbare oplossing? Glas of acrylaat is natuurlijk wel een idee, maar voor de leek niet goed te verwerken.

Drie avonden knutselen voor de kat z'n viool...dan maar lekker in een goed jubileumboek* (SLN aanbieding) of een mooie jubileumfolder (lekker gratis gekregen van mijn "dealer") bladeren vanavond.




* Minuten na publicatie van dit onderwerp zag ik dat JeeWee het boek (klik op boek) bespreekt. Zeer de moeite waard om die bespreking eens te bekijken. Daarom dus ook deze aanvulling.

7 opmerkingen:

FRANK103 zei

Toch glas, kan je waarschijnlijk wel op maat laten snijden bij de plaatselijke glasboer (in de Gouden gids). Andere oplossing zou zijn de zijwanden vervangen en grotere tussenruimte creëren. Maar dat lijkt me ook niet te kunnen.

Aantal auto's verkopen?

FRANK103 zei

NB berichten verwijderen moet je niet doen hoor. De berichten verdwijnen toch snel genoeg naar het archief. Maar anders krijg je soort van censuur iets. En je hebt wel 32 berichten bij 1 post! Damduin van raceweblogdinges had ooit een record van 200?? bij een bericht over spreuken op tegeltjes.

Ik zal jouw weblogje dus niet meer mishandelen, alhoewel je nu zelf ook weer over een kastje begint ;-)

Anoniem zei

Heb je nou een 350Z en een Supra van Scalextric gekocht? Jammer...

Nee, geintje hoor. Hoe rijden ze? Zijn ze partij voor de Ninco JGTC-afdeling?

Grtz,

MJ

Firefighter zei

Ben zelf ook bezig om iets te verzinnen om m'n slotrace auto's in op te bergen. Ik dacht zelf net als frank aan glas. Dat glas kan ik zo op mn werk snijden, maar nu bedenk ik me ineens dat plexiglas mischien ook wel een oplossing is. Dan kan je een sleufje in de plaat maken waar het schoentje in past.

FRANK103 zei

Plexiglas buigt meer door en krast veel meer (en niet onbelangrijk: kost meer geld?). Snijden van plexiglas is waarschijnlijk ook niet zo eenvoudig.

Anoniem zei

Hé Henk, dat SLN-boek ken ik :-) Overhoring volgende week zondag?

Ik heb zelf een 'vitrine' met een glasplaat, opties werkt dat beter (alleen soms prijzig), wel zorgen dat je de standaard maten probeert te respecteren. Dat scheelt ook in de verkrijgbaarheid.

Greetz,
PorscheHarry

HenkG zei

@ Frank en Firefighter: bedankt voor jullie adviezen.

@ MJ: jij mankeert het ook niet aan je ogen... Die nieuwe wagens rijden met-magneet-zo-uit-de-doos absoluut even snel als een Ninco. De eerste 25 ronden zonder magneet of lood toch gemakkelijk 6.6 sec, maar als het toplaagje van de banden af is gaat daar zo'n 0.3 vanaf. De bandjes lijken erg op die van Ninco, want in tegenstelling tot die op andere Scalextric auto's geven ze veel zwarter af op het doekje bij aanbrengen van lampolie. Ik ben onder de indruk. Bijzonderheid: de antenne en de spiegels zijn van iets rubberachtigs gemaakt, dus blijven heel bij crashes.

@PorscheHarry: ook bedankt voor je advies en dat overhoren mag je proberen, maar ik vrees voor het resultaat. Ik behoor tot het type dat meer van de snapvakken dan van de hapvakken was op school.