zondag 3 juni 2007

't is nog knap lastig...

Meestal op zondagochtend - doe ik maar weer eens poging het te winnen van dat kreng... de Scalextric Challenger. Meestal met de Scalextric Mercedes CLK DTM omdat deze een vergelijkbare topsnelheid heeft.

Die Challenger kent geen concentratieproblemen, hij kent geen scrupules en ramt bij kruisingen gewoon door. En als je het dan ook nog probeert te filmen...



Heus, ik win echt wel eens. Maar dat geloven jullie toch niet...

Later toegevoegd: De Scalextric Mercedes CLK DTM heeft geen magneet en slechts 6 gram lood. 3 gram voorin en 3 gram vlak voor de motor, op de plaats waar oorspronkelijk de magneet zat. Deze auto haalt op TwentTrack tijdens races rondetijden tussen de 7 en 7.4 sec. De Challenger zit op de "langzame" stand op 7.7 tot 7.8 en op de "snelle" stand op 7.3 tot 7.4.
Het lastige zit erin dat de Challenger zo constant rijdt en het moeilijk is om een goed punt te vinden om in te halen.

9 opmerkingen:

Willem S zei

Perfect!!! Echt leuk gedaan zo ! Meer van dit soort filmpjes zijn zeker welkom.

Anoniem zei

dat lijkt mij ook nou leuk zo'n challenger, maar zou dat ook mijn baan werken?

Steffer zei

woohahahahaahaha, vooral dat laatste!...hahahahaha.....geweldig!
Meer, meer, meer!!

HenkG zei

@ Arnaud. Die "sleutel" die ik aan het begin in het aansluitbaanstuk steek, doet volgens mij niets anders dan de volle mep spanning op de baan zetten - alsof je een regelaar vol inknijpt. Voor de rest zit er een magneet onder de baan, op de plaats waar de auto stopt. Het nulpunt zeg maar. Verder "leert" de Challenger de baan. Ik heb, meen ik, wel eens een test gezien op een houten baan en dat lukte wel. De vraag is echter vooral of je nog wel aan een Challenger kunt komen, want die zit volgens mij niet meer in het assortiment bij Scalextric.

FRANK103 zei

Henk: je rijdt echt te langzaam!
Je moet gas geven!
Meer gas geven!

Anoniem zei

ik heb er nog wel 1 staan hier een grijse
intresse
mail
me

ga.vrielink@home.nl

Kliko Green zei

De afsluiter is mega!!

JeeWee zei

Mooi opgenomen. Erg leuk.

PorscheHarry zei

Wat een gaaf filmpje Henk, echt vermakelijk en een leuke afsluiter :-)