zaterdag 9 augustus 2008

Nee, ik stop niet!

Oftewel: "what the f... is going on?"
De klad in het slotracen?

Een van de belangrijkste bloggers: racebaanweblog geeft er de brui aan. Helaas, want het was beslist een topper.

Ook WillemS was genoodzaakt zijn activiteiten te herzien en zijn Emerald racing track is finito.

Arnoud van Obergonring heeft problemen en besluit van hout op plastic over te gaan.

Gelukkig waren er nog de echte die-hards:
BK en PorscheHarry, die ondanks de hitte gewoon stug doorgegaan zijn. En hoe! Beslist de moeite waard om hun blogs te bezoeken.
TwentTrack was ook behoorlijk stil ... MAAR IK STOP NIET HOOR!

Gewoon even geen tijd gehad: voor de vakantie druk op het werk, tijdens de vakantie veel te heet om te slotracen en te druk met niets doen - hoewel ...

Even een beginnetje maken:


A. De Fly Saleen en de Ninco Ascari kregen beiden een nieuw chassis. Volgens Klaas ben ik de grootste afnemer van chassis in ons land. Zou er iets mis zijn met TwentTrack, of rijd ik gewoon te wild?

B. Het Revell Easy kitje voor de Mercedes AMG wachtte al lang op gebruik: in de vakantie een nieuw type HRS chassis besteld en dus staat er weer een project op stapel voor als het wat frisser wordt op zolder.

C. Ook aangeschaft, net voor de vakantie is de Hobby Slot Courage. Viel toch nogal tegen, ondanks de berichten. Vooral de banden: de originele banden hebben praktisch geen grip op mijn baan. Slot.it banden passen niet goed, waardoor de randjes gaan op staan. Uiteindelijk heb ik een set grote velgen van slot.it met 20x12 banden (P3) aangebracht. Zonder magneet en met de juist behandeling van de banden (ja, ja, poetsolie) kom ik nu regelmatig aan tijden in de 6.3 sec. Het is niet eenvoudig de juist gewichtsverdeling te vinden en de motor is erg aggressief.
(Voor John uut Z: spot the mistake!)

D. "Overgenomen" van WillemS zijn de Ninco Mini en de Scalextric Lotus. De Mini lijkt "tunebaar", maar behoeft een betere motor (NC-5).

De Lotus is aangeschaft als "tegenpartij" voor de Caterham (zie "Auto's op TwentTrack 4")

EN tijdens vakantie vooral ook bezig geweest met:

E. Hoewel al 32 jaar beroepshalve, nu voor het eerst in 30 jaar weer als hobby: fotografie.

Hoewel volstrekt off-topic, bijgaand toch een resultaat voor de liefhebbers:


10 opmerkingen:

John zei

Bij die Hobby Slot Courage zit de rolbeugel er achterstevoren op.
Op mijn weblog is het ook rustig, er is weinig slotnieuws waarvan ik denk dat ik er nog iets aan toe te voegen heb. Er ligt nu een SCX Seat Toledo GT op de operatietafel, die is alleen in Spanje uit dus daar ga ik wél iets over schrijven.

PorscheHarry zei

Dergelijke off-topic foto's mag je gerust vaker posten Henk, deze is erg fraai. Je hebt genoeg projecten lopen, dus we zien graag weer je blog gevuld met weetjes en bijzondere ontdekkingen.

FRANK103 zei

Jij mag helemaal niet stoppen Henk, eerst moet je nog een tuinracedag organiseren op jouw Ninco baan!

En die off topic foto is mooi!

HenkG zei

@John: ik wist dat je het zou zien. Normaal als ik iets plak laat het steeds weer los, maar deze keer werkte de lijm wel.

@PorscheHarry: bedankt voor je compliment. Over meer off-topic plaatjes zal ik nadenken. Wel een manier om de boel gaande te houden.

@Frank103: beslist een prima idee, maar dit jaar alleen nog mogelijk bij een zeer mooi najaar. Mijn agenda zit gewoon vol.

Steffer zei

Dan organiseren we het toch bij Frankieboy......??

HG: De laatste tijd heb ik ook vrij weinig met slotracen gedaan en daarom wat offtopic op de blog gezet. Moet kunnen en houd het levend....
103 doet het andersom, veel sh*t en soms slotracen om het levendig te houden....

arnaud zei

ja, een grote stap om naar plastic te gaan, maar ik stop niet hoor.

Firefighter zei

Mooie foto hoor Henk! Ik blijf het altijd knap vinden hoe mensen zulke foto's weten te maken. Ik stop nog niet met bloggen. Heb nog wel een paar onderwerpen voor een artikeltje, maar nog geen tijd om een stukje te schrijven. Zelfs niet om mn nieuw Slot.it brigade te testen.

PorscheHarry zei

@Steffer: Ik wist niet dat Frank103 ook aan slotracen deed? Ik zie alleen vakantie- en eetfoto's voorbij komen. Oh ja, af en toe een vraag over auto's, moet ik wel eerlijk zijn natuurlijk ;-)

HenkG zei

@firefighter: hoe je zulke foto's maakt? Gewoon kiek'n (als in kijken, kijken en nog eens kijken) en je vrouw meenemen, die zo'n paardebloem vindt en vraag of je er iets mee kan...

@steffer: goed idee! Nu Frank zijn slotracetafel toch voor treinen gebruikt kan hij mooi een baan in de tuin leggen.

Dikke Leo zei

Niet stoppen.
Ik kan me voorstellen dat er in de zomer minder te melden is maar ook ik ben inmiddels weer begonnen en binnenkort gaan we elkaar weer zien tijdens de classic?? voor menig fotogeniek moment.
vooral doorgaan!!!!!!!