Gelukkig begrijpt mijn familie, met vrouwlief voorop, precies wat de behoeften van een slotracer zijn.
Zo kreeg ik een - voor de tweede keer - voor mijn verjaardag een vitrine. Eindelijk een goed onderkomen voor mijn Corvettes (de linker is het dus).
Maar dat was niet alles. Een tegoedbon voor de winkel van sinkel - eh, ik bedoel Klaas, was ook nog deel van het kado. Deze tegoed plus een paar enveloppen met inhoud werden gisteren verzilverd.
Deze stond bovenaan de verlanglijst. Een echte Racer, maar dan betaalbaar. Deze Riley wordt onder het merk "Sideways" op de markt gebracht (hij rijdt niet zijwaarts). Klaas had er nog eentje....
Zeer fraai gedetailleerd. Het mechanische deel is eigenlijk gewoon een in-line slot.it, inclusief de motor: die met de oranje endbell. Erg fel dus. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar de auto is moeilijk onder controle te houden. Er zat een 26-tands kroonwiel (de witte) op en die is inmiddels vervangen door de 28-tands (de gele). Hoewel de banden duidelijk waren geslepen, zo nieuw uit de doos, gaven ze niet voldoende grip. Dus dan maar P6 er op. Een hoge 6.3 gereden, maar ik denk dat er een iets rustiger motor op zal gaan - de groene denk ik.
De hoogte van de voorwielen is instelbaar middels inbusschroefjes.
Negatief puntje is de plaats van het voorste schroefje waarmee de kap vastzit. Zeer moeilijk bereikbaar onder het schoentje.
Dan deze fraai Jag. Bijgeleverd zijn een zwarte spoiler, een interieurdeel en de achterste wielkappen zijn afneembaar. De zwarte spoiler moest wel flink bijgewerkt worden om passend te maken. Wel leuk dat ze er bij slot.it aan gedacht hebben dat de ver naar achter uitstekende spoiler wel eens gemakkelijk af zou kunnen breken. Rijdt prima. Alleen wat lood achter het schoentje en P6jes erop leveren nu al tijden op van onderin de 6.3.
Een tweede Porsche 956 stond ook op het verlanglijstje.
Gezien de recente goede ervaringen met het naar in-line ombouwen van mijn Blaupunkt livery van de 962 en de Shell uitvoering naar angle-winder, heb ik hier gelijk maar een angle-winder kitje bij meegenomen. Plus de Flat-6 (platte motor dus lager zwaartepunt). En natuurlijk ook hier weer P6 banden gemonteerd. Gelijk al tijden van 6,2. Na enkele ronden zit ik al op 6.04 ! Kan nog harder, maar helaas is de remwerking van de Flat-6 niet hoog. Timing is dus essentieel. Ik denk dat ik met deze auto weleens in de 5.7 zou kunnen rijden.
Op deze foto zie je trouwens het verschil in de spoiler tussen twee uitvoeringen van deze Porsche 956
En deze fraaie Pagani Zonda kreeg ik ook nog eens kado.
Die moet ik nog afmaken... Wel even mee gereden en dat gaat ook goed. Direct al in de 6.4. Misschien ga ik hem wel proberen te schilderen. Daar moet ik dan wel even rustig voor gaan zitten. Zo'n mooi presentje wil je toch niet verknoeien. Misschien maar eens een keer in een vakantie of zo.
10 opmerkingen:
Nog gefeliciteerd Henk! Dit kan je inderdaad onder de noemer verwennerij scharen en zelfs met de hoofdletter V. Die Porsche vraagt om een krachtmeting tegen mijn Rothmans 962c :-)
Gefeliciteerd !
Wat een kado's ;-)
HenkG-efeliciteerd!
Blijft een apart model zo'n Riley, maar wel weer eens wat anders dan een Porsche, Jag of Pagani...uh....
Gefeliciteerd Henk!
Ik heb nog wel kleurtips voor je mbt die pagani zonda....
Hallo zeg,
een heleboel cadeautjes voor een jarige.
Proficiat Henk!
Rijdt die Riley hetzelfde als een Slot.it of is het toch totaal iets anders?
Zou hij de strijd aankunnen met zeg maar de SI McLaren of de Nissan?
Want er komen een heleboel mooie Riley's uit dit jaar.
Allemaal bedankt voor de felicitaties.
@Frank103 - jij was toch kleurenblind? Zie die Audi TT....
@PorscheHarry - die uitdaging durf ik wel aan
@Danny, hij rijdt niet veel anders, maar, als gezegd, de motor is mijns inziens te fel. Dat vond ik ook al bij de McLaren. Ik denk dat er een andere motor ingezet gaat worden.
zozo en nu maar sideways op racetrackdelden met die Riley
die porsches ja temooi om mee te racen
Let ik even niet op, word je jarig. ;) Nog gefeliciteerd Henk en je hebt een mooie buit binnen gehaald.
Vreemd dat die Flat-6 niet erg remt. Hij zou ook een stuk feller moeten zijn dan de oranje endbell motor, misschien heb je er eentje getroffen die wat minder presteert.
Geflecilititeerd Henk.
Ivm die remwerking van de Flat 6, probeer eens met een iets kortere verhouding, remwerking zal verhogen, en de topsnelheid zal ook rapper bereikt worden. Op een clubbaan met laaaaaange rechte stukken is die lange verhouding goed, maar een thuisbaan heeft zelden een recht stuk van +6m.
Mooi vitrinekast, moet ik ook maar eens aan denken, ipv de wagens gewoon op het bureau te zetten.
Greetz Gordini
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd. leuke auto's heb je kunnen toevoegen en nu maar weer sparen voor de volgende vitrine.
Een reactie posten