maandag 20 juli 2009

Weer een 50-lapper - dieselpower!

En dan uit onverwachte hoek.....


In mijn artikel van 24 Maart 2008 beschreef ik de toen net aangeschafte LMP kampioenen, nl. de Peugeot 908 HDI en de Audi R10. Hoewel het eerst leek alsof ik hier toppers had aangeschaft, bleek dat al gauw tegen te vallen. De aanvankelijke zes drietjes waren niet meer haalbaar.
Ik schreef "... ik heb het vermoeden dat de bandjes en de Scalextric Sport baan geen goede vrienden zijn ..." Dat vermoeden bleek te kloppen. Daarbij bleek ook nog eens dat na enkele crashes het flexible gedeelte steeds loskwam van het chassis. Bij de Peugeot was dit wel weer vast te zetten, maar "what's the point"? En crashes kwamen nogal eens voor, want de krachten die de motoren na inlopen begonnen te ontwikkelen bleken niet te beheersen - ook niet met P3 banden. Jammer, zonde om ze stuk te rijden, dus: auto's weer in het doosje - dure statische modellen.......

Maarrr... ik reed toen nog met Parma Economy regelaars en de P6 moest nog worden uitgevonden. Ineens kreeg ik gisteren de geest en probeerde het maar weer eens. En hoe!
Na wat pielen aan de slot.it regelaar en het aanbrengen van P6 bandjes (19x10) rolden er binnen 10 ronden ineens tijden in de 6.1, 6.0 en zelfs een hoge 5.9 hier en daar.
En geen uitbrekers die spoilers los lieten komen!

Vanavond nog maar eens geprobeerd en voor dat ik er erg in had...



en ook nog eens in de 5.8!


De moraal van dit verhaal: probeer het later nog eens!

6 opmerkingen:

Danny zei

Die P6 zijn echt wonderbanden, ze zouden verboden worden in de formule 1.
Moraal van het verhaal: je hebt nog een gelijkaardige audi staan, proberen en misschien heb je morgen weer een leuk blogbericht!

Gordini zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Gordini zei

Heb ik ook al ondervonden Henk.
Een gebouwde wagen, of getunde, rijdt ook niet altijd onmiddelijk zoals het hoort. Mijn beste wagens waren zo een beetje zoals wijn. Hoe langer ik ze heb, hoe beter ze gaan rijden. Weliswaar met wat aanpassingen achteraf. Mijn snelste heeft er zo'n 3 jaar over gedaan om tot de huidige prestaties te komen.

Greetz Gordini

Dikke Leo zei

Er zijn weinig auto's die zo uit de doos goed rijden, ik heb dan ook door schaad en schande geleerd om auto's niet te snel weg te doen want met andere regels of materialen zijn ze mischien plots wel erg goed.

Succes met verdere ontwikkelingen.

HenkG zei

@Danny: de Audi is inmiddels ook "op niveau"

@ Leo en Gordini: ik geef het niet gauw op doorgaans en inderdaad sommige auto's lijken eerst te moeten "rijpen"

FRANK103 zei

En zo zie je maar da je gerust auto's kan blijven kopen, want eens gaan ze als de brandweer!

NB Klaas Bos is vast heel gelukkig met dit soort berichten!