zondag 11 februari 2007

De 9 uren van Speedtrack

Gisteren bij Klaas kwam ik André "Dakotatrack" tegen en hij vertelde me dat vandaag bij Speedtrack de laatste grote race op de huidige locatie zou worden gereden. Tja, dat wil je dan toch weer niet missen, ook al niet omdat je die lui ook nog even een hart onder de riem wilt steken. Misschien dat dit topic daar toe bijdraagt.

MJ, WJ en ondergetekende hadden, na ons bezoek in december, eigenlijk het idee opgevat om daar eens wat vaker te gaan racen. Vorige week bij het Kasje hoorden we het slechte nieuws over Speedtrack en dat gooit dan wel roet in het eten. Gelukkig blijkt dat Speedtrack alweer in een vergevorderd stadium van onderhandelingen is over een nieuwe locatie en ik vermoed - en hoop van harte - dat we binnenkort wel een vreugdekreet zullen horen vanuit Kampen.



Volgens de voorzitter (Hans) zal het na de verhuizing eerder maanden dan weken duren voordat de zaak weer op poten staat. Een van de werkzaamheden lijkt me alvast duidelijk - beetje roestig - dat bordje...



Ik hoop toch wel dat ze dit prachtige pitgebouw erin houden!

Bijgaand enkele beelden van de 9 uurs SSCN race die vandaag gehouden werd. De deelnemende teams waren (ik hoop dat ik het goed heb) Fastlane 1 en Fastlane 2, SVN, Matchbox en Speedtrack. Op het moment dat ik deze post maak is de uitslag nog lang niet bekend, want pas vanavond om 9 uur is de race gereden. Voordat de goegemeente iets gaat roepen over scherpte: ik heb niet geflitst,want dat leek me niet goed voor de concentratie van de racers. Ik had alleen maar een G5 bij me, want de EOS van mijn werk had ik niet thuis dit weekend. Lange (1/4 - 1/8) sluitertijden dus en vandaar ook op een paar foto's rode en witte strepen in plaats van auto's. Het gaat om de sfeer en om het vastleggen van wat beelden die over enige tijd historisch zullen zijn.









Roel in charge!



Het bekende beeld - die dokterskoffer is toch wel erg populair onder slotracers.





En lekker ouweh...en hoort er natuurlijk ook bij.


Héé...daar heb je hem ook!





Vandaag wat meer gefilmd dan gefotografeerd dus: kiek maar!
Bijgaand filmpje is bijna 10Mb, dus wees gewaarschuwd!


Filmpje_speedtrack
Hosted by eSnips

7 opmerkingen:

John zei

Jammer dat ze daar weg moeten, je filmpje geeft een mooi overzicht van die baan.
Heb je nog iets leuks kunnen meenemen uit Putten?

HenkG zei

Het is bijna onmogelijk om uit Putten te vertrekken zonder iets leuks mee te nemen. Ik kon me nog prima beheersen, maar "helaas" was mijn vrouw ook meegekomen en die dwong mij tot aankoop van het een en ander.

Omdat ik mijn blog niet op een forum wil laten uitdraaien zal ik je per e-mail laten weten hoe een "een en ander" slotcar rijdt.

FRANK103 zei

"maar "helaas" was mijn vrouw ook meegekomen en die dwong mij tot aankoop van het een en ander."

Ze mag ook een keer met mij mee!!!

FRANK103 zei

"Omdat ik mijn blog niet op een forum wil laten uitdraaien"

Nu ben je me helemaal kwijt.

Wil je hier een apart topic voor openen?

HenkG zei

...een apart topic...nee, dank u... ik heb de masochistische fase al gehad.

FRANK103 zei

Leuk filmpje!

Kliko Green zei

He... Roel leeft nog...