zaterdag 24 februari 2007

Ik zie ze vliegen

Of niet?



Nee hoor, alleen het draadje weggeretoucheerd. De heli had ik al maanden in huis, gekocht op een markt voor 3 euri, maar, opnieuw geinspireerd door Muis, er nu eindelijk iets meegedaan. Ben alleen wat luier dan Muis en heb hem niet zelf gebouwd. De heliport is eigenlijk niets anders dan een stuk schuurpapier met een "H" van wit plakband. Er moet nog een randje omheen, witte steentjes of zo, plus nog wat versteviging. Komt later wel. Ik moest nu nodig weer eens iets op de blog zetten.
Voor de fotomieren.....s: available light, D200 op 1600 ASA H1.o (dus eigenlijk 3200 ASA en de ruisonderdrukking voor hoge gevoeligheden aan). En gemaakt zonder hem boven mijn hoofd te houden dus zonder door de zoeker te kijken. Ik ben helaas niet zo lang als ene 103.

Ook nog voor weinig (2 pop, ja, weer bij de Ac...n) een afsleeptruck op de kop getikt. Of die helemaal goed op schaal is weet ik niet, maar het lijkt heel aardig.

De auto die er origineel opstond is kaduukgegaan in een poging hem op een schadegeval te laten lijken. Het was ook wel erg dun plastic. Die auto die er nu op staat is een Polistil die ik op een rommelmarkt tegenkwam.

7 opmerkingen:

John zei

Leuke toevoegingen aan je baan. Misschien kun je die afsleeptruck in Marlboro kleuren spuiten om er een teamtransporter van maken. Begin jaren 70 kwamen ze nog zo naar de circuits.

FRANK103 zei

Niet dat ik zo lang ben, veel andere mensen zijn gewoon korter.
Je had de heli toch ook gewoon op de plakband H kunnen zetten voor de foto? Het racet ook heel lastig, zo'n heli in de hand!

Anoniem zei

Een auto die op een schadegeval moet lijken kaduuk maken..... Frank zal wel zeggen da's hachelijk....

Madelon zei

Nee, Frank103 zal zeggen "Wanneer zal ik langskomen?"
Uiteraard om een paar auto's te slopen! Dat doet 'ie graag, zelfs zonder appeltaart als tegenprestatie. Sterker nog, hij neemt de appeltaart zelf mee als bedankje!

HenkG zei

@ Willem: wat kan er nou kaduuker zijn dan een Polistil ?

@ Madelon: Frank is welkom en dat van die appeltaart is bekend. Wat ook bekend is dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Levert in ieder geval weer fappeltaarten en foeps op.

Madelon zei

Ik zal aan Frank doorgeven dat hij welkom is, maar je weet: het uitnodigen van Frank103 vindt uitsluitend op eigen risico plaats!
Ik denk trouwens dat Frank het slopen aan een professional moet overlaten.
Dus zal ik vragen of Frank De Grootste Vandaal (aka Wesley) meeneemt. Dan kan ik natuurlijk niet meer garanderen dat er nog appeltaart is bij aankomst... ;-)

Anoniem zei

Ik heb je voorbeeld gevolgd en ben ook even heen geweest, tevens maar even een brandweer auto opgehaald, rib uit m'n lijf voor die 2 euro ;-) En er zaten ook nog weer even twee poppetjes bij ;-)
Zet ze binnenkort wel even op de blog...