Even het geheugen opfrissen: 28 januari 2007. Frank 103 rijdt met zijn - van magneet voorziene - Spirit (Reynard?) het tot dat geldende record aantal van 76 ronden in 10 minuten aan diggelen met maar liefst 15 ronden meer, dus in totaal 91 ronden.
Na enkele maanden zwoegen en problemen met de concentratie, eindelijk het record weer in eigen handen. De foto is het bewijs: geloof mij - geen photoshoptruc. 100 rondjes in 10 minuten met deze magneetloze, loodloze Spirit Dallara Sport. Met de originele bandjes en met i.p.v. het originele pinion een zwarte (13 tands) Scalextric pinion.
Frank, gij zijt uitgedaagd en daartoe uiteraard genodigd dit te overtreffen!
Revoslot 1/32 Opel Kadett C Coupé Castrol
-
Hoe krijg je een virus te pakken ? Volgens de geleerden word je ergens door
geprikkeld. In mijn geval heb ik sowieso het Opel Kadett C virus.
Tegelijkert...
1 jaar geleden
16 opmerkingen:
hallo henk
ik denk dat je met een goed getunde ford capri 101 haalt
een mooie uitdaging
Een bezoekje in april behoort tot de mogelijkheden. Combineren met een bezoekje aan Haarlering? Maar dat record ga ik met mijn huidige wagenpark niet evenaren.....
@ Frank, ik denk het wel hoor. Je moet er alleen niet zo vaak uitvliegen - i.e. niet worden afgeleid door een minivandaal...
TwentTrack/Haarlering lijkt mij prima te combineren, want er zit maar een kwartiertje rijden tussen.
6 sec gem is netjes
heb ik he, gister zeker goed ingereden (lol)
de achterspoiler zit er weer mooi op
Zeker Gerard, de downforce is enorm verbeterd na die crash. Ik heb nog wat meer auto's die die vakkundige behandeling nodig hebben. Ik zeg met nadruk "vakkundig", want anders wordt het door ene Hr. 103 weer fout uitgelegd en stuur hij mij zijn vandaal op het dak.
Die vandaal kan ze ook vakkundig verbouwen hoor, alleen misschien niet op een manier zoals jij het zou willen hebben. ;)
Knap record wat je daar neergezet hebt. Is het ronderecord tijdens die sessie ook gesneuveld?
John, daar kun jij zeker wel overheen met je AW Mosler MT900R van NSR!
Tenminste, als die motor genoeg stroom krijgt, want die Shark van mij krijgt het volgens mij niet en die NC-6 uit m'n R390 ook niet. Het is net rijden met de handrem erop;-).
Ik ga nog wel 'n keer een auto bouwen die dat record gaat verbreken!
@ John, nee, het ronderecord is niet gesneuveld. Dat staat op ong. 4.6 sec met de Fly Porsche 911 1998 met slot.it achterbrug en op naam van RobbertG
@ anonymous MJ: bedoel je dat er meer spanning op mijn baan zou moeten?
Het hoeft niet aan de spanning te liggen, he tkan ook zijn dat het amperage aan de lage kant is. Wat voor voeding hangt er aan de baan? Ik heb eens een auto met een Parma Super 16D motor op een testbank gehad, dat ding liep toen niet harder dan 32 km/u op 13,8 volt. Dat kwam omdat de voeding maar 700 mA leverde en die motor heeft meer dan 1 Ampère nodig. Op de baan (waar wél een dikke voeding aan hing) vloog dat ding alles voorbij wat op de testbank harder gelopen had. :)
@ John: ik heb de standaard Scalextric voedingen (1 per baan).
Die Spirit S3X motor uit je Dallara zou meer stroom nodig hebben dan de NC-6 van MJ, dus denk ik dat het met met die voedingen wel goed zit. Hier staat een leuk tabelletje waar toerental, stroomgebruik en koppel van een aantal motoren vergeleken wordt: http://www.slotevolution.net/viewtopic.php?t=3064
Ik heb geen idee hoe het dan komt dat die motoren van MJ niet op gang wil komen. :-(
Ik weet niet wat 't is, maar bij ons op de baan is die Shark gewoon veel agressiever, en wij rijden met 4 ampère, 13,8 V...
@ MJ. Gezien wat John zei, nl. dat die motoren van die Spirit juist meer moest gebruiken dan de Shark, ben ik eens aan het meten gegaan.
Ik had namelijk de laatste weken ook al het gevoel dat er iets niet klopte. Met name op baan 2, waar jij de laatste keer het meest op gereden hebt had ik ook het gevoel dat er wat aan aggressie ontbrak. Het blijkt dat er een bepaald baanstuk af en toe slecht contact maakte. De doorlus die ik in de baan heb ik OK, dus er was wel overal spanning, maar vanuit een richting ontbrak het aan voeding. Dat betekent dat in baan twee de afstand tot de spanningsbron groter was dan in baan een.
Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Bepaalde auto's doen het bij mij nu ook veel beter. Verder heb ik gisteravond de baan helemaal schoongemaakt met spiritus en ook dat levert een aanzienlijk fellere acceleratie.
is mijn capri dan nu ook sneller lol
Zal ik dan een keer langskomen :-)
Een reactie posten