zondag 5 oktober 2008

Voor je het weet heb je een..... verzameling (2 van?)

Soms heb je wel eens een (financieel) mazzeltje en daar moet dan uiteraard iets leuks voor worden aangeschaft.

Deze viel niet binnen het budget ...


... maar wel deze 1:32 versie van Ninco. Gewoon omdat ik hem mooi vind.



Natuurlijk even binnenin kijken. Wat een fraaie afwerking! 


Nu had ik me beslist niet verdiept in de technische details, dus pas na verwijdering van de afdekkapjes had ik door dat het hier een "four-wheel-drive" betreft.


En hij is errug groot. Even een fotootje ter vergelijking. 


En dan besef ik me dat ik nu al zes slotcars in Gulf kleuren heb.
Mooi! Goed voor een aflevering van "Voor je het weet...".


Nog even van de andere kant:



Hij is echt groot, die Hummer.


Zo groot dat alle andere auto's erachter wegvallen.


9 opmerkingen:

arnaud zei

mooie hummer, hoe rijdt zoiets, maak je daar ook even een verslagje van?

leuke collectie zo al die gulfjes, komt zeker dan ook maar nog de aston martin db9 bij.

JeeWee zei

Hij rijdt shit! Deze auto slaat veel te snel om. Met deze Hummer kun je nauwelijks enige snelheid maken. De BMW X5 van het zelfde merk wordt al een lastige auto gevonden om mee te rijden, maar dit, de Hummer slaag alles. Met de X5 kan ik heerlijk racen. Misschien is het een succes met een regelaar die je goed kunt instellen, maar op mijn digitale Ninco baan is het een ramp. Wellicht dat de hummer het beter doet op een andere baa.

HenkG zei

Inderdaad, in de bochten moet je erg voorzichtig zijn. Ook op een Scalextric baan. Ik heb nog wat zitten experimenteren met gewicht, maar dat leverde niets op. De ingebouwde magneet trekt maar 45 gram, door de afstand van de bodem tot de baan, dus dat doet ook niet veel.

Dat wist echter vooraf - ik wilde deze echter toch beslist aan mijn collectie toevoegen.

Danny zei

(Knap pitsgebouw.)
Gulf kleuren, blauw en oranje passen totaal niet bij elkaar, maar toch zijn ze in de autosportwereld iets wat emoties losweken, vandaar dat je nogal snel geneigd bent de Gulf livery te kopen...en voor je het weet heb je zo'n verzameling.Net hetzelfde gebeurt bij Ferrari's en Porsches.

JeeWee zei

misschien ook leuk om 'onhandelbare' auto's te verzamelen...

nou ik hou wel van een uitdaging en ik geef me bij slotcars niet snel gewonnen, maar bij deze heb ik het opgegeven. Leuk om te showen. rondje rijden geen probleem, maar lekker cruisen is er niet bij. Ik heb ook nog de vooras gefixeerd, maar dat leverde ook niets op. Deze hummer laat niet met zich sollen...

Dikke Leo zei

Een Hummer is niet om mee te sollen en zeker niet om mee te racen. Het is een echte aso bak waarmee je alleen maar anderen in de weg rijd, maar als die dan aan de kant gaan staan kijken, zien ze wel iets heel bijzonders voorbij komen.
Mooi setje henk.

PorscheHarry zei

Ben je nu overgegaan op groene stroom sinds deze slurptaxbak je circuit onveilig maakt? Wat een mega grote bak, lijkt me wel een bijzondere ervaring om mee te rijden. Is nog meer magneet geen optie of draaien de lampen boven je werkbank dan met de Hummer mee?

Steffer zei

Hummmm, ik ben benieuwd hoe snel de spiegels eraf gaan....of doe je dat vooraf?

Jacko zei

Wat een gave bak zeg! Prachtig. Had is nog geraced dan had ik 'm willen hebben. Gewoon omdat hij zo mooi en onmogelijk is.