woensdag 1 oktober 2008

Een Porsche is een Porsche is een Porsche?

Daggut nie.... vooral niet bij slotcars.

Af en toe  dan "verras" ik me zelf eens met een "themaavondje". Ik pak b.v. dan wat auto's van hetzelfde (slotcar-) merk. Vanavond ging ik het eens anders doen: Porsche's dus. Vooral rijden om te genieten van het "beeld" en natuurlijk ook voor de beelden. 

Steeds 5 minuten en dan de rondjes en de snelste tijd genoteerd. En het aantal uitvliegers.

Deze 918 van Fly heb ik ooit op de kop getikt voor weinig - omdat het lensje van een van de koplampen los zit.
Doet het niet fantastisch op het huidige 12 Volts TwentTrack circuit. Ik rij hiermee zonder magneet, want de superdegelijke Fly side-winder constructie trekt het niet zo best met te veel weerstand.
Toch nog 32 rondjes, snelste tijd 8.326 er ik stond twee keer te pitten met uitvliegers als resultaat.


Dit is weer een heel ander verhaal: de AutoArt 911 (996) GT3R.
Ooit wel eens geprobeerd zonder magneet, maar da's niks. Eigenlijk ook maar gekocht voor het mooie.


Heeft dunne bandjes en een bar slecht electrisch systeem. In sommige bochten verlies je gewoon het contact. De foto laat zien waarom. Door het slechte contact remt de motor ook niet echt fijn.
Na flink wat buigen heb ik het toch nog gepresteerd om 33x TwentTrack te ronden bij een snelste tijd van 7.475 sec. - met magneet dus wel te verstaan!
Nee, deze zal wel veel in de doos blijven.


Deze RS Spyder van Scalextric presteert duidelijk beter. Maar ja, 327 gram magneetkracht op een gewicht van 81 gram. Hallo - dan kan je gewoon langs het plafond rijden als het zou moeten.
Wel een mooi model en we hopen natuurlijk nog steeds dat Scalextric de van Merksteijn versie gaat uitbrengen.
Oh ja: statistics: 49 rondjes, snelste tijd 5.690. Helaas toch twee keer duf staan te worden en ernaast gelegen. 


Ook deze komt van de Puttense koopjesplank - zonder doos maar helemaal origineel en voor een prikkie dus. Nog nooit opengemaakt en omdat ik deze, van cameramerksponsoring voorziene, versie gewoon wilde hebben EN mooi wil houden, wordt deze met magneet (150 gram op een gewicht van 75 gram) gereden.
Snelste tijd vanavond: 5.744 en helaas een keer op een "ver" punt eruit gevlogen en dus flink verloren. Ook de bandjes lieten het snel afweten (vermoedelijk P1's die het op een Scalextric baan gewoon niet goed doen). Daarom "maar" 48 rondjes.



Natuurlijk zijn de auto's onderling niet vergelijkbaar, maar daar ging het ook niet om.

Toch weer mooi een klein uurtje lol gehad en ook nog aan twee hobby's tegelijk!

1 opmerking:

PorscheHarry zei

Leuk thema avondje Henk, als ik dezelfde had gehouden was het een meerdaagse Porsche marathon geworden. Misschien is een Porsche challenge een optie binnenkort? Die AutoArt GT3R wil ook best bij haar zusjes op Le Grenier zijn, dus heb je geen emotionele binding met deze slotcar, weet me dan te vinden :-)