zaterdag 18 oktober 2008

Voor je het weet heb je een .... verzameling (3 van ?)

Het vervolg op de vorige post. Ford dus.

Het begon met deze twee - een "zuiver" koopje op de allereerste SLN beurs die ik bezocht.
Vreselijk veel lol mee gehad en af en toe rij ik er nog wel eens mee. Vooral de banden lekker glad laten dan driften ze prima. Errug ruig mee gedaan - exchanging paint - en menigmaal in het trapgat neergestort. Daarom van de vier spiegels - wonderwel - nog maar eentje over.


Daar begon het dus mee, maar dit is nu de totaalverzameling Fordjes:


De voorste twee hieronder zagen jullie al eerder bij het onderwerp over Gulfcars.
De achterste zijn modellen van de 2003 versie van de Ford GT40, waarbij de "40" is weggevallen.
Rijden prima zonder magneet en ook nog best aardige tijden. De gele is iets te fanatiek gebruikt geweest en daardoor is het oogje voor het geleideschoentje afgebroken. Op het nieuwe chassis heb ik drie maanden moeten wachten... Toch wel een mooie auto om te zien en dat geluid. Deze link gaat naar het YouTube filmpje waarin Jeremy Clarkson de wagen test. 


Scalextric heeft trouwens op die GT40's beslist zijn/haar best gedaan. Kijk maar eens naar dat wiel...


 ... en op modelauto's zie je zelden zo'n gedetailleerd kontje!


Ook bij de allereerste "noodzakelijke aankopen" (sorry voor het plagiaat Frank103) hoorden de Nascars nr. 48 en 84. De magneten krijg ik er niet uit, maar ze zijn mèt ook nog lastig genoeg te rijden. Wel loeisterk. Door crashen is er nog nooit iets stuk gegaan. Deze "overjarige" modellen zijn voorzien van een in-line aandrijving, maar desondanks zeer snel.

De nr. 97 en 17 zijn van later datum en hebben een sidewinder constructie. Direct na aankoop de magneten eruit en maar liefst 18 gram (per auto) lood toegevoegd. 
Fijn om mee te racen want ze blijven gemakkelijk in het slot, kunnen tegen een stootje en je kan er mooi mee driften....of, zoals een van de vaste gasten op TwentTrack doet... een ander er mee uittikken.


Deze Ford Torino heb ik vooral aangeschaft vanwege het feit dat dit de langste slotcar is. 17 cm maar liefst. Nog steeds niet ingehaald als ik het goed heb. Maar ik nodig iedereen uit deze stelling aan te vechten. Als ik maar "traffic" heb.

Natuurlijk ook goede herinneringen aan de Starsky en Hutch serie. Mijn alleerste Renault 4 (1 op 1) was ook voorzien van dergelijke strepen ... ter camouflage van???


Paul Michael Glaser heeft hier wel een raar elleboogje.....


2 opmerkingen:

BK-Racing zei

Ik vind je Gulf collectie het mooiste Henk ! Vooral de Fords !!

BK-Racing zei

Hola, Henk, kijk snel even op slotcarnews ! Een NSR Ford GT40 in Gulf kleuren, wat voor jou ?