zondag 16 januari 2011

Auto's op TwentTrack 7 van ????

Het verzinnen van onderwerpen voor het TwentTrack blog valt niet altijd mee. Toch moet je van tijd tot tijd wat bedenken, want anders blijven de bezoekers weg.

Ooit bedacht ik voor het opvullen van de komkommermomenten het onderwerp "Auto's op TwentTrack" maar ik was dat even vergeten... (maar een jaartje of drie hoor...)
Hier is er weer eentje:














De Alfa Typo 33/3, nummer 34 van Slot.it - hier aan het warmdraaien.
Dat warmdraaien is nodig, omdat ik de originele motor (oranje end-bell) heb vervangen door een "groene endbell" van slot.it.
















Ik kon de originele motor gewoon niet de baas. Te felle acceleratie.

Ook met de huidige, wat tammere motor, moet je je kop er goed bij houden. Kan je je bij veel andere slotcars wel permitteren een rondje niet goed bij de les te zijn, bij deze beslist niet. Je krijgt dan erg veel de onderkant te zien.














En dat heeft ook de nodige schade opgeleverd. Zelfs een van de uitlaten brak af bij een crash. Nooit meer teruggevonden. Dan van een aluminium buisje maar eentje gefaked, omdat je bij de FrankSlot classics met een complete auto aan de start moet komen...
















... ik mag de zwarte viltstift wel eens weer gebruiken, want het aluminium komt weer door.

Dit is een mooier plaatje:














Klopt: het spiegeltje is ook niet helemaal puntgaaf meer.

Deze sidewinder loopt zeer geruisloos en is (op een goeje dag van het baasje) goed voor een 5.360 op TwentTrack en ik heb er zelfs eens 53 rondjes in 5 minuten mee gereden.


En dan nog even dit: hoe ze het doen bij slot.it weet ik niet, maar ik kon op de helm de naam van de coureur nog goed lezen: Andrea Adamich
Gelijk maar even wat feitjes opgezocht, voor de geinterresseerden:

Andrea de Adamich

Andrea Lodovico de Adamich (3 oktober 1941) reed 34 Formule 1 Grands Prix vanaf 1968. Voordat hij in de Formule 1 actief werd was Andrea de Adamich een succesvol GT- en sportscarcoureur. Hij won het European Touring Car Championship van 1966 waarmee een langdurige relatie met Alfa Romeo begon. De Adamich racete in diverse Alfa Romeo's, zoals de Alfa Tipo 33/3 during the 1971 Targa Florio waarmee hij als 2e finishte achter Vaccarella. In 1974 moest Adamich met racen stoppen vanwege verwondingen die hij opliep in een crash tijdens de GP van Engeland, waarna hij zich als verslaggever en TV commentator in Italië verdienstelijk maakte. De Adamich was ook betrokken bij N.Technology, het bedrijf dat Alfa Romeo tourwagens prepareerde voor het ETCCen WTCC.

4 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Waarom niet twee aluminium buisjes Henk, dan komen die dikke uitlaten nog beter uit.

FRANK103 zei

dachten dat je met een winterslaap bezig was, maar gelukkig....

RoeBo zei

Daar hoor je niet veel van, die groene endbell motor van Slot-It, rijdt wel lekker zeker, lijkt me zeer geschikt voor jouw baan, daar kun je een felle motor niet zo goed gebruiken. Ongeveer zoiets als de oranje NSR 20K motor (die in de classics van NSR zit) ?

HenkG zei

@PorscheHarry: ID!!!

@Frank103: klopt vwb het bloggen. Slotracen werd hier elke dag gedaan, tussen het dutten door.

@RoeBo: De groene endbell motor is inderdaad goed te vergelijk met de Shark 20. Of dat de meest geschikte motor is voor TwentTrack weet ik niet, gezien de resultaten van Gait uut Delden, die juist altijd zeer felle motoren gebruikt. De keuze voor de groene motor heeft meer met mijn onbeheersbare vinger te maken...