vrijdag 28 januari 2011

Auto's op TwentTrack 9, 10 en 11 van ????

Deze Porsche 962 in Shell uitvoering, links op de foto hieronder, was ooit mijn eerste slot.it.
















Gekocht op een van de eerste SLN beurzen die ik bezocht. Van een engelse dame. Thuisgekomen natuurlijk direct op de baan en...deed ie het niet! Hij was ook wel aardig goedkoop...had ik me nou laten belazeren?
Bij nader onderzoek bleek alleen maar het draadje bij de motor los te zitten.
Als je tot dat moment alleen nog maar met Scalextrics en een Ninco hebt gereden, weet je niet wat je overkomt. Toen nog met magneet - wat een snelle bak! Niet te veel mee  rijden, want dan ga je misschien die andere auto's niet leuk meer vinden...















Toch al gauw een tweede erbij gekocht, om met gelijkwaardig auto's met de zoon te kunnen racen.

En na een paar jaar nog maar eentje - nee, ik ben geen verzamelaar, hoewel soms wel maniakaal...

Ik had het volgende bedacht:















Zien jullie het al? Juist ja, verschillende set-ups of  "configuraties" zo je wil.

De Shell uitvoering als in-liner, niet meer met de orginele motor met witte endbell, want die ging ooit in rook op door het uitschieten van de oliespuit. Deze 962 rijdt met de orange endbell en een 30-tands kroonwiel een 5.368 op het huidige TwentTrack.

Kenners zien hier dat het niet meer het originele chassis is. Ben benieuwd wie zich door dit "raadsel" uitgedaagd voelt. Het is trouwens zelfs al het derde chassis, want nummer 2 reed ik naar z'n grootje op de eerste avond dat we het houten TwentTrack uitprobeerden. Toen nog niet gewend aan de fantastische stroomgeleiding van de kopertape - in vergelijking met de Scalextric baan.



















De witte Blaupunkt uitvoering was mijn eerste ombouw naar side-winder. Nog met het gleufje in het chassis en de orginele motor. Vind ik niets mis mee, en ik vraag me af waarom dat veranderd is. Immers, het chassis is zo veel steviger achteraan. De snelste tijd tot nu toe: 5.318.





























De derde, de Fortuna uitvoering werd omgebouwd naar een sidewinder met als motor een Ninco-NC5. Deze reed op z'n snelst een 5.335 op de huidige baan.

Dus: sidewinder: 5.318, Angle-winder 5.335 en In-liner 5.368. Even rekenen - we spreken dus over een bereik van 5 honderdste! Conclusie: het maakt dus geen mieter uit wat je er inbouwt.

En dan nog een tip - nee, niet door mij bedacht - maar ik dacht door Gait uut Delden. De Porsche 962 van slot.it is nogal laag van voren, waardoor de siliconen kabels tegen de carrosserie komen. Dit bemoeilijkt het draaien - en erger nog - het centreren van het schoentje. Vooral hinderlijk bij het inzetten. De oplossing: strippen die handel:

3 opmerkingen:

rsk zei

dat van die kabeltje heb ik ook met succes toegepast bij m'n mazda's(ook weinig ruimte)op aanraden van jouw, die keer dat we tegelijk in kampen waren,tijdens de 1ste C-32 race.
gr joop(sjors)krol

FRANK103 zei

keurig verslag weer Henk! Die Shell heb ik ook (ook mijn eerste slot-it), maar ik heb deze nog wel met dikke draad die de beweeglijkheid van het schoentje keurig hindert! Waarschijnlijk is mijn auto daarom nog 'zo goed als nieuw, van oud vrouwtje geweest'.

Steffer zei

Strippen! Dat zie ik graag....