zaterdag 28 april 2007

HenkG doorgedraaid - een waarschuwing

Hallo slotracers,

ik ben de echtgenote van HenkG en het is me eindelijk gelukt de toegang tot dit blog te kraken. Dat moest wel, want ik heb helaas iets ernstigs mee te delen. HenkG is namelijk vreemd gegaan ... Ik had hem nog gewaarschuwd, maar hij wilde niet luisteren. Verkeerd afgelopen...

Het begon als grap. Hij had een keer in een slotracewinkel baanstukken gezien van dat andere merk, Ninco, en dat vond hij er uitzien een aanvoelen als grof schuurpapier. Hij zei nog: "daar kan je mooi een 'banden-opruw-installatie' mee maken, alleen een beetje duur'.

Nu was ik vorige week een weekendje op reis en toen is het begonnen. Hij heeft het nog enkele dagen geheim weten te houden, maar ja, ik kom overal achter hè. Eergisteren bekende hij, dat hij een stapel Ninco bochten had gevonden voor weinig geld. Hij had daarmee in het weekend een cirkeltje gemaakt en daar slotauto's - of hoe noemen jullie die dingen - rondjes op laten draaien. Het werkte ook nog (het banden opruwen dus). Alleen, het ging wat lastig met die modelspoortrafo en daar moest nog een aansluitrail (?) bij komen ... en natuurlijk dan nog een baanstuk aan de overkant (?). Ik waarschuwde nog, dat dat dan al eigenlijk een hele racebaan was en dat het wel weer van kwaad tot erger zou gaan en je hebt toch eigenlijk een ander merk en ... enzovoorts.

Ik dacht dat ik hem overtuigd had, maar helaas kreeg hij van zijn werk een leuk douceurtje toegestopt ... dus, hij naar Klaas ...

Om een lang verhaal kort te maken: zo trof ik hem aan toen ik thuis kwam van mijn werk vanmiddag ....



... een aansluitbaanstuk en nog een paar baanstukken erbij gekocht was het verhaal. Ja, ja. Maar liefst twee startsets... was mooi goedkoop en Klaas had hem nog gematst ook.

En dit lag er op de vloer:



Ik hoop dat het nog weer goed komt, en dat hij weer terugkeert naar TwentTrack, gebouwd van Scalextric. Dat is tenminste nog echt racen ...

Advies is altijd welkom,

IngridG

18 opmerkingen:

Anoniem zei

een goed advies is weinig of kleinemeubels te nemen
meer ruimte voor baan 2
is hij ook eens beneden

FRANK103 zei

Ik begreep eigenlijk niet waarom Henk sskeletrix gekocht heeft terwijl er zoiets moois in de handel is als Ninco. Ik ben eenmaal onderuit gegaan met de motorfiets en kan je vertellen: echt asfalt is ook schuurpapier en niet glad plastic! Verder is hetgeen je hier beschrijft natuurlijk samen te vatten met 1 woord: hacheijk!

Ahum, en een bezoekje aan het Oosten van het land (ik bedoel jullie regio) krijgt hierdoor wel een steeds hogere prioriteit! Sterker nog: de tas staat al klaar!

John zei

Niet tegen in aan, laat de patiënt gewoon zijn gang gaan. Je hebt dan kans dat hij stabiliseert en het niet erger wordt. Sterkte er mee. ;-)

Anoniem zei

Ik mag even niets meer doen wat met slotracen te maken heeft,maar toch auw even een comment, anoniem. want mijn wachtwoord werkt niet meer sinds gisteren (?).
@ Frank: we spreken binnenkort een keer weer af. M
et die Nincobaan kan ik nu ook mobiel zijn, dus als we nog eens een "Spaans" evenement organiseren (zie een oude topic op racebaanweblog), kan ik ook van de partij zijn.
@ John, prima advies. Ik hoop dat ze er in trapt.

Jullie weten wel wie.....

Anoniem zei

We vertellen niets door!

Anoniem zei

Henk, ik leef met je mee!

PorscheHarry zei

Ingrid, het is ongetwijfeld slechts een 'fase' waar hij doorheen moet. Het zal de midlife crisis zijn, maar dat gaat vast wel weer over.

@HenkG, wanneer gaan we op de Ninco racen? :-)

HenkG zei

OK, alle stokjes op een gekheid...

@ Frank: ik vind Scalextric nog steeds prima, vooral om dat het op Ninco veel minder een kunst is om op de baan te blijven. Ik denk dat als je thuis veel op een Ninco baan rijdt, je grote moeite zult hebben met een Fleischmann clubbaan. Voordeel van Ninco is dat de constructie erg goed is, maar ik ondervond ook dat die binnenliggende isolatiestrip soms voor wat problemen zorgt (een slot.it auto liep af en toe vast en de spirit komt helemaal niet rond).
Ik heb de baan vooral gekocht om ... ja, om... nou ja, gewoon voor de heb.
Zo vermoed ik dat ik ooit in mijn volgende vlaag van verstandsverbijstering (en als het ook zo goedkoop kan als met die Ninco baan) nog een Carrerabaan zal kopen.

@ Frank en PorscheHarry: racen op die baan doen we beslist een keer, maar ik moet eerst iets verzinnen zodat we de baan niet op de grond hoeven uit te leggen. Onze huiskamer staat dan helaas niet toe en heb op dit moment vreselijke spierpijn van het bukken en op de armen leunen, dus dat doe ik niet nog eens.

Anoniem zei

hehe een carrerabaan
maar heb je enormveel ruimte nodig
maar het rijd prima en veel grip

FRANK103 zei

@Henk: ik heb inderdaad veel moeite met een gladde (fleischmann) baan, maar de oplossing is tot op heden de eigen Ninco baan niet meer gebruiken. Ik race nu soms magneetloos bij schoonderbeek en magneetloos is het verschil veel minder. Als de auto inderdaad niet blijft steken doordat de geul teveel weerstand oplevert (bij alle niet-Ninco's)
Voor het bezoek van Ronald Muis had ik 2 klapschragen en 2 balken 44x44mm van 3,5 meter voorzien van een aantal platen 9 mm MDF zodat er een tafel van 1,22 bij 3,5 meter ontstond. Niet ideaal maar beter dan op de grond zitten en is ook mee te nemen! En op de grond racen is inderdaad behoorlijk waardeloos.

Maar: geen digitale baan gekocht (van scalextric)???? Had ik eerder gedaan (maar dan van Ninco mits de berichten iets positiever geweest waren)

FRANK103 zei

Ahum: Schoonderbeek is ook Ninco

MJ zei

wat bedoel je met de weerstand van de geul?

Madelon zei

Beste IngridG,

Ik leef met je mee en wil je veel sterkte toewensen in deze moeilijke en zware tijden!
Zelf ben ik ook bekend met het ja-ik-heb-al-een-(dure)-hobby-maar-ik-wilde-dit-gewoon-even-uitproberen fenomeen en heb er (tot nu toe) nog geen tegengif voor gevonden. Ik hoop voor jou in ieder geval dat HenkG niet helemaal doorslaat en naast de benodigdheden ook nog eens stapels "vakliteratuur" gaat aanschaffen die "echt noodzakelijk" zijn en nooooooit meer weggegooid mogen worden...
Nogmaals veel sterkte, en mocht je op een tegengif stuiten: ik hoor graag van je!

HenkG zei

@ Frank, prima idee met die balkjes en zo. Nu kan ik in mij Starlet geen balken van 3.5 meter kwijt, maar daarvoor is gauw een scharnierconstructie o.i.d. bedacht. Ga ik beslist doen.

HenkG zei

@ Frank: iets te snel op "publish" gedrukt. Digitaal? Nee, spreekt mij niet aan - daarbij was die bonus nou ook weer niet zo groot.

John zei

Dat van die isolatie waardoor de sleuf op sommige punten te nauw is heb ik wel eens eerder gehoord. Wiggetje er in en een paar dagen laten staan schijnt een oplossing te zijn.

FRANK103 zei

@MJ: sorry, maar was niet dubbelzinnig bedoeld. De sleuf waar de geleider door heen gaat bij Ninco is voorzien van isolatie. Die isolatie levert geen problemen op voor Ninco's maar wel voor auto's van andere merken waarvan de geleider wat dikker is uitgevoerd. Met magneet is er dan nog steeds geen groot probleem, maar zonder magneet wel. Dan blijven ze steken. Ik haal dan een paar keer een stevige schroevendraaier heen en weer en dan is het meestal over. Verder wordt het probleem ook minder als de baanstukken vaker gebruikt worden. Maar wiggen, nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. En Henk, hoeveel kreeg ik per letter en kan je die Madelon1 gewoon ff in de ban doen?

HenkG zei

@ Frank: Je heb nu aan de jeugd uitgelegd wat je met 'sleuf' bedoeld - en tevens daarbij de 'kenners' ontmaskerd.

Betaling per letter? We gaan toch niet commercieel worden?

Na overleg met IngridG heb ik besloten (lees: het is mij verboden), Madelon1 niet in de ban te doen. Ik moet IngridG te vriend houden want zij stimuleert de noodzakelijk uitgaven - of was je vergeten dat je een tijdje geleden een reis richting Twente wilde ondernemen?