dinsdag 30 september 2008

TwentTrack by night (2)

Tijd om weer eens iets op het blog te zetten. Het vervolg op een bericht uit januari 2007.

Toen met de G5 - helemaal niet verkeerd - ook al eens wat opnamen in het donker gemaakt.

Alleen toen bleken de lichtstrepen "gepulseerd" te zijn. Dat kwam door de Scalextric trafo's.

Inmiddels heb ik andere voedingen zoals ik beschreven heb in dit bericht

Met de D60 wilde ik het nog een keer proberen. En zie hier het resultaat. 
Het recept voor deze combinatie van twee foto's: eerst een foto met een auto in de ene baan, daarna in de andere baan, waarbij de camera op statief exact in dezelfde positie blijft. In Photoshop de twee opnamen elk in een laag boven elkaar zetten en voor de bovenste laag de modus "difference" kiezen. Dit levert een foto's op met de lichtstrepen, maar de "achtergrond' wordt opgeheven. Dit saven en nogmaals een van de foto's als laag toevoegen. Vervolgens nogmaals "difference". De schuine balk (dakspant) die links van het pitgebouw aangelicht is door de tijdmeting heb ik donker gemaakt.

Nu zijn de strepen ononderbroken.



Maarrr, dit vond ik te goedkoop. Daarom een "eerlijke" versie:
Twee verschillende auto's (een met wit en een met geel licht) op de baan, lange sluitertijd en met elk ruime een rondje gereden.
Wel weer de dakspant in de achtergrond verwijderd


In het eerste bericht liet ik het nog te raden over welke auto ik gebruikt had voor de groene streep. Toen had ik deze net gezien van onze slotracekennis "Suikermuis" en gelijk aangeschaft.
Nu laat ik deze gewoon even zien: de SCX tuning.



Ach... je klooit wat...

5 opmerkingen:

Steffer zei

Leuk gedaan man, met die kleurtjes!!!

JeeWee zei

Schitterend en bedankt voor de uitleg. Dat zijn leuke dingen voor de mens.

FRANK103 zei

Verlichtend!

Gordini zei

Schitterend!!

Dit geeft mooie plaatjes om te gebruiken als bureaublad.

Greetz Gordini

arnaud zei

hele mooie foto's zo.

de tweede doet me direct denken aan het F1 singapore circuit van boven gezien, afgelopen weekend.