OK, dat was even een "seitensprung". Verder met de marathon. Deze keer geen stel dezelfde auto's in verschillende kleuren, maar twee deelnemers aan dezelfde competitie - de Japanse GT.
Te beginnen met de Toyota Supra in Esso Ultraflo uitvoeren. Ook van weer van Scalextric.
Hier zijn wel 1 op 1 plaatjes van te vinden:
en deze:
Het model reed zonder uitvliegers 42 rondjes, met een snelste tijd van 6.902.
De wegligging van deze auto is prima, de remwerking niet wat ik van een Scalextric motor gewend ben. Misschien eens een andere motor inbouwen.
Bijzonderheid aan dit model zijn de "rubberen" spiegels. Waarom doen ze dat niet vaker?
Dan deze Nissan 350 in Calsonic uitvoering. Ooit werd ik door een zeer bekende Porsche liefhebber beticht van vuilbekkerij toen ik dit de japanse Porsche noemde.
Ook hier weer voldoende foto's te vinden van de "echte".
Het model is voor Scalextric begrippen een toppertje en rijd zeer stabiel. 43 rondjes in vijf minuten met een snelste tijd van 6.693.
Toch eens kijken wat kan bereiken met een andere motor....
3 opmerkingen:
Ja Henk, Porsches hebben ronde koplampen en de motor in de kofferbak. Te lang in de sauna gezeten zeker?
Ik meen toch echt dat bij de scalextric uitvoering de motor ook achterin zit en als de koplampen het enige verschil zijn kunnen we toch concluderen dat de duitsers een redelijke copy hebben gemaakt van deze Nissan.
De Duitsers hebben niet van die rare spleetkoplampen ... en ze zijn gewoon sneller :-)
Een reactie posten