maandag 28 mei 2007

50 jaar Scalextric racebanen in Nederland

Dit berichtje vond ik op de SLN site: http://www.sln-slotracing.nl/

"50 jaar Scalextric racebanen in Nederland 2007 is een bijzonder jaar voor Scalextric, vandaar tijdens deze maanden een grootse tentoonstelling over de Scalextric racebanen. Samengesteld door een van de grootste Scalextric verzamelaars van Nederland. Een feest van herkenning voor jong en oud. En voor de jeugd(igen) zijn er tevens enkele racebanen in werking!"



Omdat me de verdere context waarin deze tentoonstelling gehouden werd ook wel leuk (fotogeniek) leek EN omdat het toch regende deze tweede pinksterdag, togen wij naar Terschuur.

Ik weet niet wie die grote verzamelaar is, maar hij heeft zijn werk goed gedaan. De tentoonstelling is prima en professioneel ingericht. Zie onderstaand overzicht.



Klaar voor de start?


















En eentje voor GastheerG met GG effect:


Zouden deze ooit echt gebruikt zijn: op deze manier?

Kijk, da's nou een van de eerste computers:


Jammer dat ze die niet meer maken...

Deze wel, nou ja, bijna:






En eentje voor Frank103, om hem te lokken...


En nog eentje om hem helemaal tevreden te stellen:

7 opmerkingen:

FRANK103 zei

Leuk stukje Henk! Lijkt me lollig om eens te gaan kijken, en over jouw fotowerk kan ik duidelijk zijn: lest best!
Maar gelukkig kom jij wel met dit soort smaakvolle plaatjes thuis, op de meeste andere sites krijg je alleen 'droge' details!

Ga zo door!
(NB had nog een treinenfoto erbij gezet en ik had je omhoog geplaatst in de linkenlijst, soort van promotie!)

HenkG zei

@ Frank103: Laat ik me nou nog speciaal voor jou een hernia gebukt hebben - en dan vergeet ik die foto te plaatsen!

Omhoog die link dus!

En kijk ook nog even op:
http://www.hgphotoshare.mijnalbums.nl/

Met het gebruikelijke wachtwoord: kiekmaar

Album: Museum Oude Ambachten

HenkG zei

@ Frank103: nu iedereen er toch een gewoonte van maakt zijn reactie in fasen te plaatsen:

De foto's zijn veelal gemaakt met een iso instelling van 1000, 1600 of zelfs 1600 H 1 (is dus nog een stop overbelicht). Sluitertijden soms 1/10 sec. Vandaar de soms "sfeervolle" onscherpte. Flitsen maakt de sfeer kapot en bovendien zijn er nogal wat foto's door het glas van vitrines gemaakt.

Ik daag je uit om het beter te doen (hint: statief!).

Anoniem zei

Mooie reportage. Ik maak even een link vanaf mijn site naar je.
jeewee
www.racebaaninfo.nl

PorscheHarry zei

Leuk verslag Henk en goede impressie, maar eh waar ligt Terschuur (?)

HenkG zei

@ jeewee: bedankt, ik denk ook namens de eigenaar van het museum...

@ PorscheHarry: Terschuur ligt bij Barneveld.

Zie:

www.ambachtenmuseum.nl

HenkG zei

Na bezoek aan racebaaninfo blijkt hier ook een artikel over de opening van deze tentoonstelling te zijn op:

http://www.racebaan.com/report/50jaarScalextric/50jaarscalextric.html