zaterdag 1 november 2008

Een avondje Speedtrack

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

Maar weer eens het "karrespoor" (bijnaam van de 42km lange provinciale weg tussen Wierden en Zwolle) plus nog eens zo'n 23 kilometers afgelegd om bij de, voor Twente, dichtsbijzijnde slotraceclub "SpeedTrack" in Kampen te komen.

Als je daar tegenwoordig wat vroeg op de avond komt, dan tref je de volgende scenes aan:

Deze vier jongeheren vertegenwoordigen de "verse aanvoer van slotrace talent" bij SpeedTrack.

Ze rijden redelijk rustig (heeft SpeedTrack de baan op 9 Volt gezet?) hun rondjes, met slechts af en toe een crash.


Concentreren is nog moeilijk, vooral voor de kleinste mannen.


Maar slotrace expert Joop zorgt dat de aandacht "bij de les" blijft. Jazeker: "LES".  Met een heuse methodiek.
De methodiek met het koffiebekertje.


Joop leert de jongens gas geven op het rechte stuk en op tijd te remmen. Zorgen dat je net voor het bekertje tot stilstand komt.




Als je dat goed kan is de volgende oefening afremmen tot je het bekertje bijna raakt en vervolgens weer op het gas. 



Om dat te oefenen haalt Joop precies op het juiste moment het bekertje weg.

Kijk - daar moet je gas geven en daar moet je stoppen....


Mooi man!

Als de les is afgelopen begint de vrije training. Al gauw wordt ik geroepen om een foto van een bijzondere crash te maken. The Ferrari fell in love with the McLaren.


Maar dit even terzijde. Het is clubavond, dus raceavond. Vandaag DTM/WTCC.
Vanwege het aantal deelnemers eerst twee heats met drie deelnemers. 


In de laatste heat de clubcracks.


Maar dit was toch een DTM/WTCC race? Het lijkt meer op een Clio-cup! (Puntje van kritiek!)


Als toegift één heat met mini's. Hiervan geen foto's want ik deed zelf ook mee. 
Ik moet toch even iets kwijt hierover. De klasse heet de "Scalextric New mini cup". 
De deelnemer die in één van de stint zelfs 21 rondjes maakte, reed volgens mij echter in een Ninco mini! Mag dat??????

En nog even een fotootje van mijn mini - voor een niet helemaal bij toeval gekozen achtergrond...


6 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik krijg het gevoel dat jij weer in de achterhoede reed?

Misschien moet je dan de Scalextric voorzien van een hrs onderstel om die valsspeler op correcte wijze op huin plaats te wijzen!

HenkG zei

Kijk Frank, jij begrijpt het tenminste. Natuurlijk reed ik in de achterhoede. Dat is mijn functie, mijn taak. Want: hoe kan er een voorhoede zijn zonder achterhoede?
Capice?

Anoniem zei

neem een megane van mij mee schud je de achterhoede wel van je af

Dikke Leo zei

Er zijn mensen die alleen komen om te rijden maar jij neemt de tijd en de moeite voor een leuk verslag met mooie foto's en daarmee eindig jij dan weer in de voorhoede.
Leuk gedaan Henk.

PorscheHarry zei

Leuk verslag Henk, de jeugd heeft de toekomst. Waarom wordt die race dan niet gewoon de Renault Cup genoemd, met al die Clio's en Meganes?

RoeBo zei

Erg leuk stukje Henk !!!

We nemen je suggestie mbt een aparte klasse voor de Cio's en Meganes mee.
Overigens reed een junior met een Nico Mini (buiten mededinging). En de Ninco Mini's zijn kansloos tegen de Scalextric Mini's....

Tot een volgend keer bij Speedtrack !