woensdag 15 november 2006

Reclame op de baan

Ik vond al gauw nadat ik begonnen was met mijn Scalextric baan dat de boel wat kaal aandeed. Dat komt natuurlijk omdat je van de 1 op 1 races gewend bent om veel reclame te zien langs de banen. Uiteraard is het geen nieuw idee om ook reclame langs slotracebanen te maken en je komt op het web van alles tegen.
In de vorm van verwijzingen naar sites waar je logo's kan vinden of zelfs PDFs of JPGs met verzamelingen logo's. Erg nuttig en ik heb daar natuurlijk ook dankbaar gebruik van gemaakt.
Wat ik echter niet vond waren kant en klare lange banners (zeg maar: spandoeken of vangrailborden) die al mooi aan elkaar gemaakt zijn, het liefst al op een mooi maatje voor 1:32.
Omdat ik DTP-er ben is dat voor mij niet al te lastig te doen en wat ik gemaakt heb wil ik met bij deze met alle plezier beschikbaar stellen.

Ik heb PDFs gemaakt die zijn "scherper" maar de files zijn ook wat groter dan een jpg. Je kan ze hier downloaden:

Banners_1
Banners_1.pdf
Hosted by eSnips


Banners_2
Banners_2.pdf
Hosted by eSnips


Banners_3
Banners_3.pdf
Hosted by eSnips


Banners_4
Banners_4.pdf
Hosted by eSnips

De banners zijn allemaal 2.5 cm hoog en passen prima op de vangrails van Scalextric. Afdrukken doe ik op goedkoop inkjet papier (glans) verkrijgbaar bij een grote drogisterijketen of weer die "actie" winkel en het is echt niet nodig dit op de hoogste (dus inktverslindende) kwaliteit te doen. 1 op 1 reclameborden zijn ook meestal niet veel beter dan 72 dpi! Monteren doe ik met tweezijdig plakband.

Toevoeging 17/3-2007, met dank aan Michael:



Reclameborden1
Hosted by eSnips


Reclameborden8
Hosted by eSnips


Reclameborden6
Hosted by eSnips


Reclameborden5
Hosted by eSnips


Reclameborden4
Hosted by eSnips


Reclameborden2
Hosted by eSnips



Veel plezier ermee,

Henk

2 opmerkingen:

MJ zei

www.brandsoftheworld.com , misschien ook handig om die link te plaatsen! Kun je elk logo, van bijna elk merk of bedrijf vinden! Leuk om sponsorborden of decals van te maken.

Verder, weer topwerk Henk!

HenkG zei

Die link ken ik en is uiteraard prima, maar alleen maar handig als je weet wat je verder met die logo's moet/kunt doen. Dat is nu net "the point" van mij post. Er staan wel logo's op maar je komt niet (gratis_ aan de optimale "vector" kwaliteit en al heb je die, dan kan de gemiddelde computergebruiker daar niets mee. De clou is nou net dat ik de boel al heb samengesteld.

Mochten er mensen zijn die wel logo's hebben maar niet weten hoe die tot banners te verwerken: geef mij de maat die je wilt en ik zal kijken of ik iets voor je kan doen.

Groeten,

Henk