zaterdag 23 oktober 2010

Verder met de scenery

Zo zag het er op TwentTrack een paar weken geleden nog uit:















Een beetje grijs, een grote "betonvlakte".
In mijn vorige post deed ik verslag van het maken van een deel van de scenery. Sindsdien heb ik wat afgestrooid.















Vandaag kon ik het afronden.  Eerst houtlijm aanbrengen:















Dan b.v.een "bosje" van gekleurd ijslands mos.















Of bijvoorbeeld deze "special'' instrooien met daarvoor bestemd materiaal, te koop in de modeltreinen handel.















Eh, gras is groen Henk...

Ja, dat weet ik maar ik zei al dat dit een "special" was. Verdelen en aanstampen met een kwastje (iets te hard gestampt, zodat helaas de camera meebewoog....)















... even geduld en dan met de stofzuiger het overschot weghalen.















En dan nog wat groen eromheen.















Steeds een stukje, anders is de lijm te droog voor een goede hechting en blijft het strooimateriaal los liggen.
Nog maar eens wat struweel en wat gras erbij...















Zou ik het redden of moet ik toch nog een zakje bij gaan halen?















Yessss, maar dan ook maar net!















Dit beetje bleek ik later nog nodig te hebben omdat ik ergens een plekje had overgeslagen.





















Het ruwe werk zit er op. De echte detaillering, zoals b.v. het maken van hekjes langs het pad naar de tribune en het weatheren zal de komende tijd nog vele uren gaan vergen.

Nog maar wat plaatjes:

Het middenterrein:















Met een paar ouderwets degelijke fotografen, die het nog doen met een twee-ogige spiegelreflex. Ja, ja. Oude bokken lusten ook nog wel een groen blaadje!
































De standaardjes onder de poppetjes verwijderen moet nog, maar dat doe pas als ik echt klaar ben en zeker weet dat ze niet meer van de plek hoeven.

5 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Strak gedaan Henk, moet ik oppassen dat ik morgen niet alleen ga fotograferen ;-)

HenkG zei

@PorscheHarry: dan blijft het baanrecord wel staan...

arnaud zei

Heel mooi Henk ook dat logo van je, leuk bedacht en top uitgevoerd.

@PH: blijf jij maar plaatjes schieten morgen, dan win ik tenminste nog van jou.

Mark zei

Mooi Henk, ziet er erg goed uit. Wordt tijd dat ik ook weer aan de scenery moet werken.....geen tijd!

FRANK103 zei

Houtlijm van de action doet het altijd!
ziet er goed uit Henk, als er bij mij op zolder gestrooid moet worden stuur ik je een mailtje!