vrijdag 1 april 2011

Hebbes

Het is 1 April - tijd voor de jaarlijkse leeftijdsverhoging. EN de bijbehorende kado's (waarom vind ik "cadeau's" er beter uitzien?).

Eindelijk is ie te koop en vrouwlief weet precies wat ze moet geven:













Een mooi aanvulling op de "verzameling":













Mooi hè!
Nog maar een aanzicht:

















Zo uit de doos is het rijden helaas een ramp - hij schiet rechtdoor in de bochten.
Oorzaak: veel te licht voorop (de wielen raakten amper de baan, dus dat is het niet).
Maar helaas is er niet al te veel ruimte voor lood:





















Na aanbrengen van het lood gaat het al beter, maar ook de banden moeten nog vervangen worden (P6)
Tevens zijn er sleper van het "stugge" type aanwezig en die duwen de auto ook nog eens naar boven. Die gaan dus ook nog vervangen worden.

Detail: in plaatst van de gebruikelijk meegeleverde siliconbanden, wordt nu een inbussleutel meegeleverd.
























Hiermee zijn o.a. de hoogteverstelllingsschroefjes - of eigenlijk "hoogtebeperkingsschroefjes"van de voorwielen in te stellen.
















Na zo'n 100 rondjes proefrijden moet ik ook bij deze "classic" de conclusie trekken dat (voor mij) de standaard aangebrachte motor met oranje end-bell te pittig is voor zo'n lichte auto. Daar komt dus t.z.t. een versie met groene endbell in.

Nog maar een mooi plaatje dan...

11 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Gefeliciteerd Henk ! Dit zijn idd de mooiere kado's, fraai exemplaar deze GT40.

JBGood zei

Hoi Henk,
Ik begrijp hieruit dat je jarig bent. Van harte gefeliciteerd en een fijne verjaardag toegewenst. Ik krijg mijn exemplaar vanavond op de club. Ben erg benieuwd. Bij de classic in Almere wordt het waarschijnlijk een GT40 festival. NSR versus Slot it.

JeeWee zei

Henk,
Heb je ook geprobeerd om de spacers te verwijderen die onder de vooras zitten? Dat was voor mij de oplossing.

Proficiat overigens.

FRANK103 zei

Gefeliciteerd Henk, altijd mooi zo'n slot it gt40, maar de Gulf kleuren hebben dan wel mijn voorkeur.

MarcStouten zei

mooi kar. En nog gefeliciteerd (!?)

Steffer zei

Ik kan niet achterblijven: GTeliciteerd!

HenkG zei

Allemaal bedankt.

@JeeWee: die spacers heb ik direct verwijderd, maar alleen extra gewicht kon het doorschieten in de bochten drastisch terugbrengen.

Dikke Leo zei

Ook van deze kant nog gefeliciteerd met je verjaardag en met je nieuwe aanwinst. Een GT-40 is altijd mooi, ik ben benieuwd welk merk het gaat winnen tijdens de volgende Classic, Scalextric?, NSR, Slot-it of gewoon een Fly :-)
Maakt mij niet uit als ze er maar allemaal zijn want hoe meer GT-40 hoe beter!

RoeBo zei

Hank, nog een (verlate) felicitatie, het was toch geen 1 april grap ?
Je vrouw weet je wel te verwennen met zo'n SI GT40 !

We hebben hem op de club nu ook rijden, rijdt goed, mits je voldoende lood plaatst. Het kapje weegt maar 13 gram, dus dan moet je in de kap 12 gram lood bijplaatsen, voorin een plak en aan de zijkanten. En dan nog op het bracket voor de motor. We vinden wel dat SI het kapje te licht heeft gemaakt, hopelijk gaan ze niet op die weg voort, lijkt erg breekbaar, het chassis is ook aan de dunne kant, het geheel is zelfs lichter als NSR, het is eigenlijk van de gekke, dat de NSR robuuster aandoet, het lijkt wel de omgekeerde wereld.
We zien zondag wel hoe de GT40 van SI zich houdt tegenover de NSR, veel zal het niet schelen.

Hoe rijdt het op Twenttrack vergeleken met je NSR P68 ?

Roel

RoeBo zei

Toch nog een tikfoutje, te snel geweest.
Henk natuurlijk !

HenkG zei

@Roel, de P68 rijdt aanzienlijk beter, maar die stijgt overal bovenuit.
Dat Hank is niet zo fout - ik ben een groot liefhebber van The Shadows cq Hank Marvin. Ik speel ook veel van hun nummers.