donderdag 11 januari 2007

Picknicktafel, met dank aan Muis

Bij mijn patatkraam (annex timing-office) moest natuurlijk een keer een zitgelegenheid komen.



Muis deed me via zijn site (zie 27 december) een ideetje aan de hand. Eigenwijs als ik ben wilde ik het toch weer anders doen.
Nog niet af (er moet dus nog een doek op de parasol en er moet nog geschilderd worden), maar misschien wel zo interessant om te zien hoe de constructie is gemaakt. Niet gek dacht ik voor iemand die niet solderen kan.
Nu nog leren met naald en draad om te gaan (ja, ik wel zeggen leren naaien, maar met Frank103 in de buurt is dat nogal hachelijk) om een mooi doekje er op te krijgen.

7 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ach, wat een mooi doelwit voor de 28e ben je aan het maken? Wil je dat ik het bankje plet met een Scalextric of toch liever een Ninco?

HenkG zei

Be my guest, met Ninco, Scalextric of wat je ook maar wilt!

FRANK103 zei

Ik denk dat ik een Marklin lok meeneem, met een sneeuwschuiver. Het oog wil ook wat!

HenkG zei

Ik vrees dat dat niet zal gaan, Frank. Marklin werkt weliswaar met sleepcontacten, maar werkt niet op gelijkstroom (wist je niet he, dat ik daar ook nog verstand van had!)

Je zal dus met iets beters moeten komen. Een slot-bulldozer heb ik nog niet gezien, maar wie nogmaals, be my guest.

FRANK103 zei

We hebben nog een aantal Playmobil voertuigen, bulldozer, takelwagen etc. En ik heb ok de bijbehorende 7-jarige vandaal die daarbij hoort!

Komt helemaal goed Henk, met die picknickset.
NB anno 2007 monteert Märklin gelijkstroommotoren in haar lokomotieven. De digitale decoder maakt van de wisselstroom een gelijkstroom voor de motor.
Ja, zo zie je maar, een discussie met mij is op z'n minst slaapverwekkend en hachelijk!

FRANK103 zei

en dat is ook 2 keer bijbehorend, als ik het zo nalees. En met deze bijbehorend kom ik zelfs op 4 in 2 berichten.

Kijk: da's hachelijk (2x)

HenkG zei

Weer wat geleerd...ik wacht af